Probleem borsten/bh

Nou, het zit zo. :flushed:
Ik heb altijd al kleine borsten gehad. Ik ben nu bijna 18, en heb nog steeds cup AA. Vanaf mijn 12 zijn het een beetje ‘tietjes’ gaan worden, ik ging vlak voor de brugklas mijn 1e bh kopen. Maar die ‘tietjes’ die elk meisje heeft aan het begin van de puberteit, zijn bij mij nooit groter geworden. Mijn borsten zijn nu al 5 jaar zo, dus de hoop dat ze nog groeien heb ik maar opgegeven. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk, gezien ik ook al een tijd uitgegroeid ben qua lengte en bouw, al lang ongesteld ben enz. En daarnaast ben ik ook nogal tenger gebouwd, ik heb in het algemeen gewoon weinig vet. Misschien dat ik later wel een borstvergroting laat doen, want ze zijn echt mini. Ik kan nooit mijn decolleté laten zien, want dat heb ik gewoon niet. Er valt ook niets op te pushen of zo. In een bikini ben ik ook plat. AA is echt niet vrouwelijk. Als 14-jarige oké, maar 18? Veel leeftijdsgenoten hebben gewoon een mooie cup B/C op het strand.
Wat ik vooral lastig vind, zijn bh’s. Mijn borsten zijn zo klein dat ik er eigenlijk geen nodig heb. Als ik in gezelschap ben zoals op school, bij familie enz., dan draag ik wel een bh, want dat vind ik gewoon netter. Maar lekker zitten? Nee, ik vind het vre-se-lijk om met een bh te lopen en erger me de hele dag aan dat ding. Ze kruipen continu naar boven en drukken tegen mijn ribben aan. Vooral die beugels duwen altijd hard. Bh’s zijn meestal gewoon te groot en sluiten daardoor helemaal niet op mijn lijf aan, mijn ‘borsten’ vullen de cups nooit, dus gaan ze aan de wandel. Ik zou het liefst gewoon 24/7 geen bh dragen, lijkt me heerlijk. Ik voel mijn borsten toch nooit bewegen.
Het punt is alleen dat ik me zonder bh ook absoluut niet comfi voel. Ik vind het vreselijk als je mijn tepels en borsten door mijn T-shirt kunt zien (wie niet?), dat staat gewoon niet. + dat ik zonder bh nóg platter lijk.
Weet er iemand een soort alternatief voor een bh voor kleine borsten? Je borsten moeten er wel een beetje vorm van krijgen, dus geen duidelijke tepeluitzichten en zo. En het moet ‘zacht’ zitten. Een topje vind ik bijvoorbeeld meer iets voor 10-jarigen…

Bedankt voor het lezen alvast! :slightly_smiling_face:

Vervelend! Ik zou dan toch voor een topje gaan. Er zijn ook volwassenere/meer sexy varianten van topjes, en je ziet in ieder geval geen tepels zitten. Nou “sterkte” ermee :’)

Mh, van die gevulde topjes met ingebouwde bh? Die zijn vaak wat zachter en niet zo ‘vol’, en dan zie je toch je tepels niet. Of van die plak-bh’s, maar volgens mij is dat erg duur voor elke dag. Of van die 'mijn-eerst-bh’dingen, die zijn vaak heel klein. Succes!

Gebruik je nu bh’s met voorgevormde cups?
Misschien moet je ongevormde proberen, dan vullen je borsten de bh misschien wel wat beter.
En koop je wel de juiste bh-maat? Even opnieuw opmeten bij een lingeriezaak dus.

Ik heb dat probleem ook… ben ook 18 en zou eigenlijk AA moeten hebben maar dat vind je nergens in omtrek 80… Ik weet helaas ook geen oplossing. Ik blijf even volgen.

ehm bij de hunkemöller heb je wel gewoon goede bh’s voor AA… en dan niet van die kinderlijke :stuck_out_tongue:

die had ik altijd. xd

OH OH je hebt ze ook met push up.

bij hunkenmoller hebben ze van die extra push up bh’s ik zou die eens uit proberen , maar ja er zit wel een beugel in …

Hmm balen voor je! Gewoon neutrale topjes kopen misschien ? Je hoeft ze niet met roze stipjes te halen maar er zijn ook wel gewoon witte of zwarte, en voor jou zit het misschien fijner dan een bh.

bij de bijenkorf verkopen ze ook van een merk beha’s in cup AA die je borsten zegmaar 2 cupmaten groter laten lijken.

ik zou even langs lingeriezaken gaan en het gewoon eens vragen, ze hebben die vraag vast vaker gehoord en weten wel wat ze er mee moeten doen

Ze hebben wel AA maar alleen in omtrek 70 en 75.

ik zou eens even in een lingeriezaak vragen of ze je iets kunnen aanmeten :slightly_smiling_face:
dan nemen ze je maten op en zoeken ze de perfecte bh voor je :wink: wees niet bang om het te vragen deze mensen zijn er om je te helpen…

veel succes!

Ah echt vervelend voor je… Heb ook hele kleine borsten, tussen de AA en A. Ik draag alleen wel altijd gewoon voorgevormde beha’s, heb vaak nog wel een beetje een randje ruimte over maarja… Maar ik heb geen tips voor je, dus zie dit maar als upje haha.

of wel gevulde beha’s zonder beugel
die hebben ze vij de v&d gewoon goede ook in cup aa

Toch andere bhs gaan kopen denk ik! Ik heb ook AA. Soms A. En ik ben 21. Ik koop ze vaak bij de hema :slightly_smiling_face:.

De pil helpt soms met grotere borsten. Je hebt ook vulling, push-up, bh’s zonder beugel maar wel met vorm (tegen tepels).

Maar ik heb nog nooit iemand gehoordt die de pil mee kreeg voor grotere borsten, dus als je dat wil proberen doe het dan onder; ‘mijn menstruatie is onregelmatig’

miss moet je gewoon aankomen?

Misschien een wat dikkere sportbh? die zitten sowieso vaak fijn en dan heb je niet van die scherpe randen.
Ik heb maat A en vind ze bij de hema wel redelijk zitten, dan die met voorgevormde cups.

btw niet om vervelend te doen maar er komen wel veel topics hierover, misschien is een officieel topic iets.

je hebt ook zo’n bh’s die je 2 cup groter geven
dus A word C enzovoorts