Probleem afvallen

Hoi. Eerst wil ik zeggen dat dit niet weer een of ander “laten-we-samen-afvallen”-topic is. Ik heb ze namelijk al allemaal gelezen, maar ik kan me er zelf niet goed in herkennen. Daarom heb ik er nu zelf eentje geopend. Wel, laten we beginnen bij het begin:

Ik ben een meisje van 15 ongeveer, ben 1m63 groot en ik weeg 58 kg. Ik ben altijd erg mager geweest, bij mijn geboorte woog ik zelf te weinig. Maar sinds mijn 11e ben ik superveel beginnen verdikken. Ik at niet meer dan normaal of zo, het kwam er gewoon allemaal bij. Toen ik ongesteld werd, is het nog eens allemaal veel erger geworden. Wanneer ik 13 was had ik er helemaal genoeg van en heb ik proberen afvallen. Helaas, zonder resultaat. Na een tijdje werd ik het beu, want ik had geen enkel resultaat voor al mijn inspanningen. Op mijn 14e ben ik naar een dietiste geweest, want zo kon het niet meer zijn. Ze had me een groot schema voorgelegd die ik een half jaar lang heb gevolgd. Ik hield me er erg aan maar toch viel ik geen gram af. Ik heb het niet opgegeven, ik heb alleen nu mijn voeding nog eens gehalveerd. Dit is wat ik nu eet:
ochtend: 1 boterham met beleg en 1 glas melk
tussendoor: 1 kiwi
middag: 1 boterham met mager beleg en water
vieruur: een appel een een rijstwafel
avond: warm (niet meer dan 100 gram in totaal) zo ongeveer 1 eetlepel groenten, 1 eetlepel vlees en 1 eetlepel aardappelen
Ik doe dit ook al een eindje, maar ik weeg nog steeds hetzelfde. Ik heb al erg veel geduld gehad, maar nu ben ik het toch echt beu. Ik wil zo graag afvallen, want ik voel me echt veel te dik. Het is gewoon niet leuk om geen resultaat te zien. Ik blijf gewoon dik. Vroeger at ik altijd vanalles en bleef ik super slank, en nu eet ik véél minder en weeg ik zoveel meer. Ik ben echt ten einde raad.
Oh ja, ik ben trouwens ook al uitgegroeid, dus daar kan het niet aan liggen. Want dat heb ik zelf al eens aan de dokter gevraagd. En ik sport ook 2 uur per dag.
Is er iemand met een oplossing, of die hetzelfde probleem heeft?
*Phoe, dit is behoorlijk lang geworden*

ik zou gewoon een week ziek worden en niets eten dan val je af. (ik was 2 dagen ziek en ik was 2 kilo afgevallen)

bedankt voor je reactie, dat heb ik al voorgehad maar toen viel ik ook niets af, en ik at helemaal niets…

^ hierboven vind ik nogal slecht advies
je moet niet een week niet eten ( ziek ) omdat je als je dan weer gewoon eet het er gelijk dire dubbel aanzit

Het ligt meestal aan hoe je schildklier werkt.

Als je schildklier snel werkt, word je bijna nergens dik van.
Werkt je schildklier langzaam, dan moet je oppassen.

Ik zou gewoon eten zoals jij nu eet. Het komt vanzelf wel :slightly_smiling_face:. En als het je stoort, dan gewoon een rondje rennen buiten.

nou bij mij hielp het. en ik kan het meestal wel volhouden maar geen anorexia/bolumia krijgenXD

Het lijkt wel of jouw verbranding compleet stilstaat… Ooit een manier van eten geprobeerd dmv veel eiwitten? Dit schroeft je verbranding weer op.

Ga naar de huisarts, je kan idd ook een schildklierafwijking hebben.
Er zijn daar een aantal symptomen van.
gewichtstoename (soms afname)
vocht vasthouden
vermoeidheid
duizeligheid
benauwdheid
trager functioneren
lage lichaamstemperatuur
snel koud
lage bloeddruk
hoog cholesterol
snel blauwe plekken
tintelingen
opgeblazen gevoel
slecht functionerend immuunsysteem
allergieën
concentratieproblemen
spastische darm
obstipatie
haaruitval, huid en nagelproblemen
laag libido (minder zin in seks)
verminderde eetlust
artritis
spier- en gewrichtspijn (stijf, pijnlijk m.n. bekken en handen)
fibromyalgie
oedeem
anemie (bloedarmoede)
oogproblemen
apathie
depressiviteit en stemmingswisselingen
geheugenproblemen (pseudo dementie)
psychoses (soms paranoïde symptomen)
slaapstoornissen
menstruatiestoornis
PMS
vruchtbaarheidsstoornis (onvruchtbaarheid)
tepeluitvloed
http://mens-en-gezondheid…ier-te-trage-werking.html meer informatie hierover.

Algemene schildkliersite:
http://www.schildklier.org/

hmm…
volgens mij ben je niet dik hoor…
ik ben ook niet dik… en ik ben kleiner en zwaarder…

De ziekte van Cushing kan het ook nog zijn.
Is je ongesteldheid nog normaal?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Cushing

Symptomen
er is een typische vetverdeling: veel vetopstapeling ter hoogte van de buik, terwijl de armen en benen slank zijn en soms zelfs mager door spierafbraak (centrale adipositas).
enige kilo’s gewichttoename kunnen mogelijk zijn. Door de rare vetverdeling over het lichaam lijkt iemand ook veel dikker te worden, terwijl het aantal kilo’s gewichtstoename eigenlijk wel meevalt.
iemand krijgt een moonface (letterlijk maanvormig gezicht, een rond opgeblazen gelaat
vaak is er een bisonnek (een bochel van vet hoog op de rug)
de huid wordt dunner, waarbij er sneller dan normaal blauwe plekken ontstaan
op buik en billen ontstaan striae (zwangerschapsstrepen) doordat deze dikker worden en doordat de huid zwakker is
iemand kan snel vermoeid zijn
de spieren worden dunner en iemand heeft minder spierkracht
de haren worden vaak brokkelig en dunner
iemand moet vaak plassen
in het bloed wordt een te hoog cortisol gevonden. Het cortisol kan ook in het speeksel gemeten worden.

Wow, Miiamore, adviseer haar dan om even wat testjes te laten doen bij de dokter, voordat je met ziektes gaat strooien… Vooral die laatste, daar staan dingen in waar iedereen zich wel een btje in kan herkennen.

idd ben het met Gnomelie eens.
Je kunt niet zomaar met ziektes gaan strooien. Wij zijn immers geen huisartsen etc.

en sowieso ik vind jou helemaal niet te dik. Dat is toch een normaal gewicht…

Nooit symptomen opzoeken op internet. Dan krijg je onnodig paniek.
Want als ik dat zo lees zou ik ook een schildklier afwijking hebben en dat is niet zo :'3

Je hebt trouwens idd wel een gezond gewicht, heb even op voedingscentrum.nl gekeken naar je bmi en dat is afgerond 22. Maar ik kan best snappen dat je jezelf te mollig kan vinden. Ik heb een bmi van 19 en denk ook wel vn hm…die buik mag wel wat strakker etc. :stuck_out_tongue:.

Het is meer dat het een eventuele optie zou kunnen zijn. Niet dat zij dat zou moeten hebben. Ik heb alleen maar even op google gezocht naar ziektes waarvan je abnormale gewichtstoename krijgt. In mijn eerste bericht heb ik ook gezegt dat ze misschien even naar de huisarts moet gaan. Natuurlijk hoeft haar gewichtstoename niet door een ziekte te komen. Het is echter wel zo dat ik een tante heb die ook plotseling heel veel aankwam, ook zij was vroeger dun en ineens op haar 18e werd ze dik, echt heel dik. Inmiddels is ze 45 en heeft ze eindelijk een dieet gevonden dat helpt, het bestaat uit ongeveer een halve komkommer en wat roomkaas per dag, verder niets. Ik weet hoe vervelend het voor haar is, dus hoop ik eigenlijk voor de topicstartster dat het een verklaarbare reden heeft, dan heeft ze namelijk niet hetzelfde als mijn tante.

Hmm raar. Ik zou denken dat je wel wat zou afvallen omdat je (naar mijn mening) vrij weinig eet op een dag. Maar doe je aan sport, beweeg je veel? Want dat kan ook helpen om die kilo’s eraf te krijgen.

Oké… Ik snap je reden wel, maar adviseer dan alleen maar dat ze naar de huisarts gaat. Want jij postte zo’n grote waslijst met symptonen, dat dan gauw meiden gaan denken dat ze een ziekte hebben.

Ik denk trouwens écht dat je zoveel gediëet hebt al dat je verbranding nu heel laag is… Want als je een dieet doet waarbij je weinig eet, gaat je lichaam een soort van oer-reactie uitvoeren; het wordt winter, want ik krijg minder voedsel, dus moet ik maar minder gaan verbranden.
Dit is trouwens ook de reden dat zoveel mensen jojo-en.

Ja oke, heb je gelijk in. Het was meer voor haarzelf, dan kan ze voor zichzelf herkennen of ze er last van heeft. Zijn er dan trouwens zoveel mensen die hier last van hebben? Ik herken mezelf namelijk helemaal nergens in… Maar als je op de link klikt en de rest ook leest, dan lijkt me echt dat je alleen die symptomen hebt als je die ziekte ook echt hebt. Bijv ergens anders op die pagina “Toename van haargroei op het gelaat, borsten, buik en ledematen” “vaak is er een bisonnek (een bochel van vet hoog op de rug)” lijkt me toch dat je dit soort dingen anders niet hebt. Maarja, ik begrijp je punt.

Mn tante probeert trouwens met dat dieet haar maag te verkleinen, ze moet er nog een paar maanden mee door gaan en dan is het klaar. Ik ben wel écht blij voor haar dat het werkt, ze kan eindelijk weer kleren aan. Oke, geen broeken en jurken moeten nog steeds custommade worden, maar wel vestjes enzo ^^

Wat ik eerst zou doen als ik jou was, is meer gaan eten. Je krijgt zo te weinig energie binnen, wat ook niet gezond is.
Ik weet niet of je genoeg beweegt, maar daar kan het ook aan liggen. Zorg er in ieder geval voor dat je op z’n minst een half uur per dag beweegt of meer.
Maar als er niks is dat voor jou werkt, kun je inderdaad beter naar de dokter gaan.
Het kan misschien inderdaad een ziekte zijn, maar het kan ook in je genen zitten.
Mijn moeder bijvoorbeeld, eet de hele dag door gezond (snoept nooit en eet nooit andere ongezonde snacks) en beweegt genoeg. Maar toch is ze een beetje aan de zware kant (ze heeft wel een gezond gewicht, maar als ze nog een beetje zou aankomen zou ze te zwaar zijn).
En ik moet ook heel erg uitkijken met eten. Toen ik 13 - 14 was, had ik ook bijna overgewicht, door genen (ik ben altijd een beetje zwaarder dan de meeste anderen geweest) puberteit en medicijnen. Door die combinatie was ik binnen 1 jaar 12 kilo aangekomen. Dat was van 44 kilo naar 56. Dat is veel voor zo’n korte tijd. Als ik op dat moment 58 kilo was geweest, had ik overgewicht gehad.
Ik was toen ook naar een dieetiste gegaan, maar dat hielp bij mij wel gelukkig heel goed.

Maar ja, veel succes in ieder geval;).

xx

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Uhm… Ik sport zo’n twee uur per dag, dus ik denk wel dat ik genoeg beweging heb :slightly_smiling_face:. Voor de rest dacht ik ook eerst dat het in de genen zat, want mijn ouders zijn ook niet echt aan de magere kant, maar zij eten dan ook wel heel veel, en ze snoepen ook veel. Als zij op hun voeding letten vallen ze ook meteen af. Terwijl mijn grootouders dan weer wel aan de magere kant zijn. Dus ik weet het eigenlijk echt niet. Mijn moeder geloofde me eerst niet, maar ze ziet nu ook in dat het niet normaal lijkt, en we best eens naar de dokter gaan om te kijken wat ik eventueel heb en of er iets aan kan gedaan worden. Voor de rest ben ik niet van plan om meer te gaan eten, want als ik dat doe dan verdik ik onmiddellijk, en dat wil ik nu ook weer niet. Het stomste is dat als ik op school ben, zie ik allerlei slanke en magere mensen daar lopen met koeken en frisdrank en chips, en ik zou dat ook gewoon weer eens willen. Niet dat ik per sé ongezond wil leven hoor, nee dat niet. Maar ik zou ook graag eens een Mars eten tussendoor zonder een kilo te verzwaren of mij er zorgen over te maken. Ik zou ook graag eens een hele reep chocolade op willen eten in de plaats van die altijd te moeten weigeren en toch geen resultaat te hebben. Het hangt me gewoon echt de keel uit.