Probleem aanmelden studie

Hallo!

Ik heb mijzelf aangemeld voor de studie Verpleegkunde Voltijd, Avans Hogeschool.
Hierbij moest je meedoen aan een decentrale selectie, dit heb ik ook gedaan en ik heb een plaats aangeboden gekregen. Nu moet ik voor 10 mei mijn plaats accepteren, maar Verpleegkunde staat bij mij niet op #1. Ik wil graag VWO doen na mijn HAVO, maar ik weet natuurlijk nu nog niet of ik daarvoor ben aangenomen, dit weet ik pas in juni/juli na mijn eindexamens. Ik weet ook niet of ik verpleegkunde wil doen als ik niet word aangenomen op het vwo, of dat ik een tussenjaar wil nemen. Nu is mijn vraag: kan ik mijn studieplek accepteren en mijzelf daarna weer afmelden als het blijkt dat ik ben aangenomen op het vwo?

Ook staat het volgende op hun site als je een plek hebt aangeboden gekregen:

Bekijk in Studielink de status van je aanmelding. Avans Hogeschool schrijft je in als je dossier compleet is en je aan alle voorwaarden hebt voldaan.

Dit houdt in:

Je persoonsgegevens zijn geverifieerd.
Je vooropleiding is geverifieerd.
Je bent geselecteerd en je hebt je plaats geaccepteerd.
Je betaling heb je geregeld met een digitale machtiging op Studielink.

Wat bedoelen ze met: Je betaling heb je geregeld met een digitale machtiging op Studielink. Welke betaling?

Alvast bedankt!

Je moet aangeven of jij of iemand anders jouw collegegeld gaat betalen, en daarna ook in Studielink de rekeningnummer invoeren etc.

Ik zou niet zeker weten of het kan, maar ik had volgens mij gelezen dat je je plaats kon accepteren en daarna nog kan wijzigen.

Volgens mij precies dit inderdaad!

Je begint pas met betalen vanaf september volgens mij, maar je moet aangeven of jij of je ouders/voogd het gaan betalen en welk rekeningnummer, zodat dat alvast geregeld is.
Volgens mij kun je nog wel terug hoor, dus ik zou het gewoon regelen allemaal, dan hou je al je opties open.
Ik zou het eerlijk gezegd zonde vinden om je plek op te geven, voor hetzelfde geld wil je na je tussenjaar toch verpleegkunde doen en dan kom je er niet door.

Je moet inderdaad aangeven wie er gaat betalen en ook de betalingsgegevens van die persoon. Dan ben je verzekerd van een plek binnen de opleiding, maar je kan altijd nog nee zeggen. Het is niet zo dat je er dan aan vast zit!

dus ik zou gewoon al je gegevens doorgeven, zorgen dat je wordt ingeschreven door Avans en alvast een plek hebben. Zo hou je je opties open. Kan je door naar VWO, dan zeg je je plek bij Avans op. Kan je niet naar VWO, dan heb je gewoon een plek bij Avans waar je in september mee kan beginnen.