Probeert ze hem af te pakken?

Omdat ik echt niet weet wat ik moet doen maak ik toch maar een topic aan.
Vorige week donderdag zag ik hem op het werk. Ik noem hem even M. Hij lachte aardig naar me, zei me gedag en hield de deur voor me open terwijl ik er nog lang niet was. Ik had hem al eerder gezien maar niet zo duidelijk en vond hem echt een leuke jongen. Dus ik ging rondvragen aan m’n vriendinnen maar ze wisten niet wie ik bedoelde.
Met oud en nieuw zagen we hem in een discotheek en wist een vriendin van me toch zijn naam enzo, het bleek een vriend van haar broer te zijn. Ik vond hem echt knap dus vertelde dat aan een paar vriendinnen. Één vriendin, ik noem haar A, kent hem wel een beetje en heeft zijn nummer ook. Ze whatsappte of smsde nooit met hem. Die nacht sliep ze ook bij mij en ging ze een beetje voor de grap met hem whatsappen.
Deze week op dinsdagavond was ze bij mij en was ze ook met M aan het whatsappen. Ze zei voor de grap tegen hem dat hij een nummer moest whatsappen (mijn nummer dus). Dit deed hij en zo kwamen we aan de praat. Hij deed heel aardig en belangstellend. Woensdag heb ik niks van hem gehoord maar donderdag ging ik met A en nog een vriendin naar zijn werk en ging ze een gesprek met hem aan. Wij stonden er maar wat achter. 'S avonds kwam ik hem wel weer tegen op het werk. We zeiden elkaar gewoon weer gedag met een glimlach.
Vrijdagavond was ik aan het hardlopen en kreeg ik een whatsapp van hem. Dit had ik helemaal niet verwacht dus ik was helemaal blij. Later die avond ging ik naar A en was het gesprek al een beetje geëindigd. Zij praatte ook met M en hij zei tegen haar dat hij zich verveelde. Ze nodigde hem uit en het was best gezellig. Wel praatten zij het meest omdat ze elkaar al een beetje kenden. Hij lachde wel naar mij enzo en we hebben wel een beetje gepraat. Die avond sliep ik bij A en ging hij rond half 12 naar huis. 'S avonds bleven zij met elkaar whatsappen en ik niet.
De volgende ochtend sliep A nog en ik was al een hele lange tijd wakker. Ik vroeg me af waar ze over aan het whatsappen waren en ging haar mobiel pakken (heel fout, ik weet het maar ik vertrouwde het gewoon niet, en ik had gelijk want ze hield iets achter). Het was nog een redelijk normaal gesprek totdat ik verder naar boven scrollde, hij vroeg haar mee naar de bioscoop en ze zei ja. Ik was helemaal in shock, zij wou mij aan hem koppelen?! Waarom zei ze in vredesnaam ja tegen hem? Ik kon het niet geloven en heb snel haar mobiel teruggelegd. Ik wist niet of ik haar moest aanspreken of niet. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan. Ik deed de rest van de dag nepaardig tegen haar omdat ik niks wou laten merken. Ik heb later nog een paar keer toen ze weg was haar mobiel gepakt en ze praten echt veel. Vannacht werd ze gestalkt door haar ex en ging hij haar helemaal steunen en lief zijn enzo, dat hij niet goed vaar haar is. Blablabla. Hij heeft nog wel 2 keer naar mij gevraagd en vroeg aan A wanneer ik een keer een gesprek ging beginnen (hij begon de eerste 2 keer een gesprek). Daarom ben ik vandaag tegen hem gaan praten. Hij deed wel aardig enzo maar een beetje droog. A zei dat hij dit altijd doet.
Maar nu weet ik dus echt niet wat ik moet doen.
Moet ik mijn vriendin erop aanspreken dat ze met hem naar de bioscoop wil? Ze word waarschijnlijk heel boos als ze hoort dat ik stiekem haar mobiel heb gepakt. Ik snap echt niks van haar want ze flirt wel een beetje met hem maar zegt dat ze hem niet knap vind en ze hem bij mij vind passen.
Ook vind ik M erg leuk maar twijfel of ik hem wel mee uit moet vragen. A vroeg ook aan hem of ik niks voor hem was en daarop antwoordde hij: ik weet het niet, ik ken haar niet.
In ieder geval bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie tips hebben! Ik heb het laatste stuk van het verhaal kortgemaakt omdat het anders héél lang werd.
Liefs

Om maar even de hoofdvraag te beantwoorden: Ze kan hem niet afpakken want deze jongen is niet van jou ofzo.
Ja, hij doet aardig maar dat wil niet zeggen dat hij van jou is of dat hij je heel leuk vindt natuurlijk

Eerst en vooral, hoe kan ze hem van je afpakken als hij niet eens van jou is? Voor de rest: ok, dus het is competition. Vraag hem gewoon mee uit en zie wat er van komt. Als hij voor jou kiest: tof. Kiest hij voor haar? Zet je erover.

Er bestaat ook nog zoiets als een vriendschap tussen jongens en meiden… Ik ga zo vaak met vrienden alleen naar de bioscoop/wat drinken en dat is dan echt geen date! Zou het niet kunnen dat dat bij hen ook het geval is?

Overigens heeft de rest ook gelijk: hij is niet ‘van jou’. Vraag anders gewoon eens subtiel aan A of zij iemand leuk vindt, beetje vissen… Nu is er tenslotte nog niks aan de hand tussen jou en hem.

eerlijk gezegd vind ik dat hierop geld wie het eerst ziet heeft hier recht op. dit zou jullie vriendschap kunnen verpesten. ze kende hem al langer en had dus al een connectie met hem, jij bent een outsider… de vriendin van…
zet je erover heen of laat je vriendschap kapot lopen…

Misschien kun je vragen of ze hem ook leuk vindt?
Of duidelijk maken hoe erg jij die gozer ziet zitten.

Maar goed in principe is hij niet van jou, dus afpakken kan ze hem niet. Alleen beetje vreemd dat ze zegt dat ze hem niet ziet zitten, en vervolgens dingen met hem wil afspreken etc.

Vraag gewoon aan je vriendin of zij hem leuk vind. Vertel ook dat jij hem erg leuk vind en als jullie hem beide leuk vinden moeten jullie daar afspraken over maken.

Nee oeps, de titel is niet echt toepasselijk. Ik bedoelde eigenlijk meer van: probeert zij hem voor mij weg te ‘kapen’? Sorry daarvoor! Iedereen wel bedankt voor het reageren

Zij wist wel wie het was maar kende hem niet echt. Pas op het moment dat ik zei dat ik hem wel knap vond enzo begon ze contact met hem te zoeken

Ja, ik weet het. Maar ik denk niet dat dit een gewone vriendschap is. Hoe ze met elkaar praten, gewoon op een flirterige manier. Ik ga wel een beetje vissen om te kijken hoe of wat. Ik wil echt niet dat mijn vriendschap hieraan kapot gaat, maar zij probeert hem aan mij te koppelen, dan moet ze er niet zelf met hem vandoor gaan…

Oh dat had ik ook een keer, een vriendin probeerde me aan haar ex te koppelen, en toen hadden we verkering, en toen probeerde ze hem weer af te pakken. Erg irritant en frustrerend… Al hebben jullie in dit geval niet met elkaar maar alsnog.

Misschien moet je een beetje vissen enzo zoals je zelf al zei, of ze hem niet stiekem toch leuk vind.

Ik denk eigenlijk dat je een beetje overdrijft.

Als je deze jongen leuk vindt, moet je ervoor gaan. Ongeacht of je vriendin hem probeert te veroveren, want uiteindelijk kom je er toch achter dat zij niks met hem wil (althans, denk ik).

Ik heb haar een beetje ondervraagd en ze vind hem volgens mij niet echt leuk. Maar alsnog vind ik het wel raar dat ze zo vaak met hem praat. Ik ga hem denk ik gewoon vragen of die een film wilt kijken ofzo. Nu alleen nog de moed bij elkaar rapen. Bedankt voor de reactiesss

Inderdaad, het is echt niet eerlijk van je vriendin om zo te doen en zou haar er zeker op aanspreken. Daarnaast natuurlijk ondertussen proberen wat meer met die jongen in contact te komen enzo. Oh wat ben ik toch gemeen (: