Pro in afwijzen

Oke, titel klinkt beetje raar maar zo is het wel. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik ga elk weekend uit in het dorp, gewoon met allemaal mensen van het dorp die ook gewoon doordeweeks tegenkom, is heel gezellig.
Sinds een paar maanden gaan wij (vriendinnengroep en ik) ook om met mensen uit een dorp hiernaast. Sinds die maanden heb ik met uitgaan al een paar jongens gehad die me thuis wilde brengen of met me wilde zoenen enzo, en het is niet zo dat ik er niet klaar voor ben, maar ik ben nog niet ontgroent en ik wijs ze dan ‘onbewust’ af, terwijl ik die dag daarna dan echt spijt heb omdat het hartstikke leuke jongens zijn. Me vriendinnen vinden het heel dom van me want die doen het wel gewoon als ze de kans krijgen, en ik baal ook een beetje dat ik het telkens doe, maar ik weet gewoon niet hoe ik me moet gedragen of wat ik moet doen in zo’n situatie, beetje faalangst is het ook wel. Ik weet het niet.

Ik wilde vragen of hier meiden zijn die wat tips kunnen geven hoe je in zo’n situatie dat moet aanpakken enzo, tsja, gewoon beetje helpen. Klinkt héél hopeloos maar ik doe het bijna onbewust terwijl ik het wel wil…

Het is niet omdat je vriendinnen zomaar met jongens zoenen, dat jij dat ook moet doen. Misschien zit het gewoon niet in je aard om met de eerste de beste te zoenen, en wil je wachten op een echte leuke jongen waar je ook een relatie mee hebt. Als je hen afwijst, denk ik dat het onbewust een beetje is omdat je het eigenlijk niet wilt.

Precies dit

ik snap wat je bedoelt je wimpel ze af omdat je ware wilt tegen komen
en niet zo maar jongen die van alles wilt en jou van alles wijs maakt
je moet naar je eigen gevoel luisteren
je moet gewoon wachten en de goeie jongen tegen komen het van zelf wel als je maar geduld hebt

Hmm. Maar ik zou als je er zo over nadenkt best graag gewoon met uitgaan willen zoenen maar ik ben meer bang dat ik het fout doe en dat ik voor paal sta, omdat ik nog nooit gezoent heb en mijn vriendinnen allemaal wel. Want mijn vriendinnen denken ook dat ik gewoon bang ben en denken dat als ik ontgroent ben dat ik dan niet meer bang ben zeg maar… Alleen ik weet gewoon niet hoe ik moet handelen in zo’n situatie, dit weekend viel ik bijna flauw zo erg zenuwachtig werd ik ervan… Terwijl ik het wel wilde.

Je moet je er niet zo’n zorgen om maken! Het komt echt wel, meestal juist als je het niet verwacht en er niet zo mee bezig bent. Ik heb het zelf ook heel erg gehad dat ik jongens bewust/onbewust afwees maar uiteindelijk als er echt een leuke jongen komt met wie je een soort klik hebt dan gaat het allemaal vanzelf :slightly_smiling_face:

En het feit dat je bijna flauwvalt is al helemaal een teken dat je je er toch niet goed bij voelt, ookal wil je dat wel

Ja dat kwam omdat het een hele leuke jongen was haha…

Als je hem echt leuk vindt, dan gaat het vanzelf wel. Dan maak je er ook niet meer druk om. Doe je dat wel? Dan voel je je blijkbaar niet zeker genoeg van die gozers en dan zal ik ook maar niet met ze zoenen to be honest, want daar krijg je alleen maar spijt van.

Ik heb dit ook, ook met uitgaan enz. Ben zelf ook nog niet ontgroend.

Ik heb mezelf voorgenomen de kans nu te pakken, het moet OOIT gebeuren! Maar als jij vindt dat je er nog niet klaar voor bent moet je afwachten en doen wat je prettig vindt. Maar aangezien je de volgende dag spijt hebt, kan je misschien wel een keer wat proberen!

Zou je je eerste kus willen verspillen aan een jongen die je niet echt goed kent? Ik zou wachten op een jongen waar je echt van houd en hij van jou, en niet zomaar een avondje.
Misschien is dit wat conservatief, maar dat is mijn mening :slightly_smiling_face:

Dit wilde ik ook zeggen.
Zelf heb ik ook genoeg ‘kansen’ gehad om met een jongen te zoenen, maar ik heb het nooit gedaan. Ook niet omdat ik er niet klaar voor ben, want dat ben ik wel voor mijn gevoel, maar gewoon omdat ik wil wachten op een jongen die ik beter ken en die ik écht heel leuk vind. Het komt vanzelf!

Ik vind het geen slechte eigenschap hoor, dat je jongens afwijst.
Blijkbaar voel je je op dat moment niet genoeg tot hen aangetrokken en wijs je ze af. Je mag jongens best laten werken voor je hoor!! Een meisje heeft liever dat er over haar gezegt wordt dat ze nog nooit gezoend heeft, dan dat ze een slet is hoor!

En ergens vinden jongens het volgens mij ook goed als je niet meteen zoent. Ze willen vaak juist moeite voor een meisje doen.

Tja als je wel heel graag wil moet je je gewoon een keer over je zenuwen heen zetten, heel eng maar het is het enige dat helpt! Je kan echt niks verpesten aan zoenen hoor, zo eng is het niet! Gewoon doen haha. En stel dat er toch iets mis gaat, je ziet die jongens waarschijnlijk toch niet meer omdat je in een andere stad woont. Dus als je de volgende keer een leuke jongen tegenkomt die jou ook wel leuk vindt, moet je er gewoon voor gaan!

Ja dat is een jongen al een paar weken voor me aan het doen… en ik wil best wel graag met hem zoenen want hij is heel leuk. Ik zie hem zaterdag weer…

Succes zaterdag! Doe waar je je goed bij voelt! :slightly_smiling_face:

The exact same story over here. Genoeg kansen maar ik wijs iedereen af!

liever dat je je voorschut zet bij een vreemde dan bij iemand die je heel goed kent.
deze reactie helpt niet he.