Privé school of openbare

Hey Ladies,

Het leek me erg om van jullie te weten of jullie op een privé of op een openbare school zitten. Waar geven jullie de voorkeur aan? Allebei ooit geprobeerd?

Persoonlijk zit ik op een privé school. Dit komt omdat mijn vader bang is dat me iets overkomt. Zoals bijvoorbeeld recentelijk de mexicaanse griep.

Vertel me wat jullie er van vinden!

Dikke kus,
Sofie

Wauw, de Mexicaanse griep oplopen op een openbare school dat vind ik echt belachelijk, sorry
Ik zit op een openbare school en dat vind ik wel goed zo (Y)

Dat vind ik echt errrrg ver gezocht dat kan je overal op lopen, in de supermarkt / bus weet ik veel waar.
Maar ik zit op een openbare school en ik heb geen ervaringen met privé scholen en ben ook niet van plan daar ooit heen te gaan (ja ik heb echt een beeld voor me dat iedereen er daar bij loopt als zo’n eenheidsworst en heel saai)

Bwahahahahahahahaha :’)

Ik zát op een openbare school, en dat was prima.

Ik zit gewoon op een openbare school. Je vader is bang dat je iets overkomt op een openbare school? Bij mij is er echt nog nooit iets raars gebeurd ofzo, of dat er ineens een enge ziekte uitbrak. Eerlijk gezegd lijkt een privé school me best wel saai. Ik ken een jongen die ook op een privé school zit en die vind het helemaal niet zo leuk. Hij zat eerst op een openbare school, maar hij zou blijven zitten door zijn migraine. Hij kon op een privé school wel overgaan, dus toen is hij daar heen gegaan. Maar ik heb nog nooit op een privé school gezeten, dus ik weet eigenlijk niet hoe het er daar aan toe gaat en ik kan er dus niets over zeggen.
Wel kan ik zeggen dat ik het op een openbare school altijd erg naar mijn zin heb gehad :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de reactie dames!
Ik ga ze zeker aan mijn vader laten lezen. Ik ben het er namelijk ook helemaal mee oneens dat een openbare school gevaarlijker zou zijn! Er zijn natuurlijk minder snel jongens met messen enzo. Maar voor ziektes maakt het niet uit, toch? xx

juist ja

Op mijn school lopen er geen jongens met messen rond hoor xD Ik denk eigenlijk op de meeste scholen niet. En ziektes kun je overal oplopen.
Maar hoe is het eigenlijk op een privé school? Daar ben ik wel benieuwd naar…

Er zijn bij mij ook nooit jongens met messen?
Je kijkt volgens mij echt teveel films…

Oke. Dat is wel fijn! Met hoeveel zitten jullie in een klas?

Een gewone school vind ik wel leuk, ik weet alleen niet hoe een openbare school is! Mijn klasgenoten zeggen altijd dat het vies is enzo. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd! In mijn klas heeft iedereen het altijd over de nieuwste mode en dure vakanties enzo. Dat vind ik allemaal zo relatief. Bij mij staan vooral leuke vriendschappen enzo voorop. En ik denk eerlijk dat ik die misschien op een openbare school eerder kan vinden. Wat denken jullie?

Doeidoei

-

Nou mijn klas is belachelijk klein (14), omdat er zoveel mensen zijn blijven zitten xD Maar in de meeste klassen zitten 20-25 mensen. En mijn school is niet vies hoor :stuck_out_tongue: Ik denk inderdaad dat je op een openbare school eerder vriendschappen kan sluiten, gewoon omdat er veel meer mensen op zitten (denk ik) en er altijd wel mensen bij zitten met wie je het kan vinden.

volgens mij hea, ben jij een beetje fake, met ‘al’ je reacties hier op t forum (10…) Je wílt denk ik vooral heel graag rijk zijn oid…?

Hahahaha sorry maar je vader komt nogal onwetend over.

Alsof de kinderen die naar een openbare school zoveel anders zijn dan die op een privé school. Ik kan niet echt oordelen over privé scholen, maar wat je hier vertelt klopt precies bij het beeld dat ik al had. Die jongeren met te veel geld en te weinig grenzen lijken mij véél gevaarlijker dan de gemiddelde persoon op een openbare school.

Als het je leuker lijkt op een openbare school kan je vast wel regelen dat je een dagje mee kan draaien. Gelukkig draait daar niet alles om geld of status en vind je zoveel verschillende mensen dat er wel iemand bij moet zitten waarmee je bevriend raakt.

Ik snap niet dat mensen in nederlands überhaubt naar privescholen gaan, want de kwaliteit van het onderwijs is overal ongeveer gelijk en iedereen haalt uiteindelijk toch hetzelfde diploma. Dus als je een diploma voor een priveschool hebt of voor een openbare, dat maakt helemaal niks uit want die zijn precies hetzelfde.

Een privéschool kan wel degelijk een betere school zijn dan een openbare school. Gezien de kleinschaligheid, is er meer aandacht voor het individu en betere begeleiding. Je wordt zeg maar beter in de gaten gehouden, en als dat voor jou werkt, is dat prima. Ik zat wel op een openbare school, maar ook zeer kleinschalig. Voor mij werkte dat heel goed: ik vond het leuk dat ik iedereen kende en je hebt wel een band met sommige docenten.

Verder heb ik een beetje het vermoeden dat de topicstarter een nepaccount heeft. Aangezien ze in vrijwel elke reactie die ze hier in het forum gemaakt heeft haar welvarendheid wel heel duidelijk naar voren laat komen.

Waar woon jij?

whaha sorry, jongens met messen :’) Geen idee of dat op andere scholen zo is maar bij ons op school gebeuren geen vage dingen. Het meest spectaculaire waren twee meisjes die voor een weddenschap het meertje voor school over zijn gestoken midden onder schooltijd. Oh ja ik zit gewoon op een openbare school (wat houdt een privéschool eigenlijk precies in?)

een privé school natuurlijk!

op een openbare school lopen allemaal jongens rond met messen, drugs, geweren… voor je het weet is je tas gestolen… echt een openbare school is zó onveilig meid! ik zou er niet eens over nádenken!

:drama:

:grinning_face_with_smiling_eyes: you’re so right!