Privacy op het internet

Wat vind jij van het privacy op het internet?
  • Slecht, moet nodig verbetert worden.
  • Goed, niks meer aan veranderen.
  • Maakt mij niks uit, ik heb er geen last van.

0 stemmers

Ik moet voor school een verslag schrijven over privacy op het internet.
En voor dat verslag zou ik graag meningen willen hebben van verschillende mensen, zodat ik die er dan in kan verwerken.
De uitslag van de poll ga ik erin verwerken. Dus je zou me erg helpen als je een keuze kiest!
Als je je mening onderbouwt is het al helemaal geweldig, of als je ervaringen hebt met schending van privacy op het internet.
Alvast bedankt!

*Dit geldt ook voor dingen die je niet zelf in de hand hebt!

Ik heb op Maakt mij niks uit, ik heb er geen last van. geklikt.

Ok, bedankt voor je reactie!

1ste geklikt.

Ook zelf moet je er opletten wat je op internet zet;)

Ik heb: Goed, niks meer aan veranderen.

Als je internet zo onbetrouwbaar vindt, moet je er maar geen privé gegevens opzetten.

kheb ook de eerste aangeklikt

kheb wel eens problemen gehad in verband met privacy. iemand had mailtje gestuurd naar iedereen dat ik een feest zou geven >_> was dus niet waar, maar ik was zelf zo dom geweest om me niet af te melden vn mijn mail…

Bedankt :wink:
Maar wat vinden jullie bijvoorbeeld van die vliegtuigramp in Tripoli.
Er werd via hyves gezocht naar informatie over mensen die waren overleden bij de ramp. Er zijn letterlijke krabbels op hyvespagina’s in nieuwsberichten en foto’s van op Twitter en hyves geplaatst. Wat vinden jullie daar dan van?

Dat vind ik echt niet kunnen, maar ja, je kan je account ook gewoon op prive zetten.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen privacy.

Ik heb op 2 geklikt.

Ik heb op mij maakt het niets uit geklikt.
Je hebt je privacy namelijk zelf in de hand.
Als jij niet wilt dat iets over de hele wereld gaat moet je dat simpelweg niet op Internet zetten.

Ik heb op Maakt mij niets uit, ik heb er geen last van geklikt,
aangezien ik er zelf geen last van heb. Ik weet dat er bij veel mensen de privacy verstoord wordt, maar uitendelijk heb je het zelf in de hand. Op hyves, facebook enz. kan je alles afschermen, als je dat niet doet is het je eigen schuld.

Geldt dit alleen voor dat regel? Want dan vind ik ook dat het je eigen schuld is, maar er gebeuren ook dingen die je zelf niet onder controle hebt. Ik noem maar even wat: dat je school jouw foto op de website plaatst.

Ik heb op de eerste geklikt. Het ligt aan jezelf, jij bepaalt hoeveel informatie je op internet zet.

Ja, het geldt ook voor dingen waar jij geen controle over hebt.

Oh, ok. Dan blijf ik achter punt 2 :slightly_smiling_face:

ok, bedankt! :wink:

Als ik mijn naam intik zie ik ook allemaal dingen van school, en van de tennisvereniging staan en zo. Dat heb je zelf inderdaad niet in de hand!

Ja inderdaad, ik begrijp wat je bedoelt…
Want als je op google je naam intypt komen er allemaal site’s van hockey, tennis, school enz. waar JOUW naam op staat. Dit heb je dan niet zelf in de hand, maar ik blijf toch bij mijn andere punt :wink:

Bedankt voor de reacties!
Upjeee! :grinning: