Prismacolor markers

Ik ben niet tevreden over mijn Stabilo stiften omdat je daar lijnen en overlappingen van ziet… dus ik wil overstappen op Prismacolor (niet zo gek duur, in tegenstelling tot bijv. Copic Sketch of Neopiko)
Nou moest ik voor een workshop manga/strip tekenen dus een dummy hebben. Ik heb er toen een opgehaald bij de Slegte, gewoon een vijf euro dummy, hardcover a4 met rode kaft. Van dat ruige/bobbelige papier. Op een site had ik gelezen dat Prismacolor markers op zulk papier gaan “bleeden” Hoe erg precies en is dit weg te halen? En hoe duidelijk zijn Prismacolor markers te zien met één streep? (Miss een domme vraag maar van dat artikel op die site (het was Engels en daar ben ik geen groot licht in) kreeg ik de indruk dat de markers alleen maar een transparant waasje met een vleugje kleur achterlieten na één laag)

Upje.

:slightly_smiling_face:

Je moet speciaal markerpapier kopen. Gewoon papier zuigt je stiften letterlijk leeg, wat dus ‘bleeden’ is.
Markerpapier hebben een soort lijmlaagje aan een kant dat voorkomt dat het je stift leegzuigt. Je kent het misschien wel, houd een stift op gewoon papier en je ziet de stip gewoon groter worden. Op markerpapier gebeurt niks.
Zo gaan je stiften ook veel langer mee.

Ik wou inderdaad Copics zeggen. Sharpies schijnen goede goedkope markers te zijn.