Priorin

Hee allemaal,

Als eerst, ik wist niet goed waar ik deze bericht moest plaatsen…
Ik heb lange tijd, dan spreek ik over een periode van 3-4jaar, last van haaruitval. Maar nu, de laatste 6maanden merk ik dat het echt abnormaal is geworden! Zo erg zelfs dat ik mijn haar niet meer durf te wassen, want dan verlies ik zekerrr wel 200haren. Ik was mijn haar dus nog maar 1x per week.
Twee weken geleden ben ik naar de huisarts geweest, en die schreef mij Priorin voor, die moet ik minstens 36maanden nemen maar na een maand zou ik al verschil moeten merken. Heeft iemand deze tabletten ook gebruikt? En wat is jullie ervaring ermee?
Haaruitval kan komen door stress, tekort aan een bepaalde vitamine ofzo,… Ik eet zelf heel slecht, al een paar jaar… Maar ik probeer nu af te vallen, heeft iemand tips? Want ik moet wel redelijk gezond blijven eten zodat mijn haar terug gezond wordt… Of iemand nog tips zodat het haar sneller terug gezond wordt? Of tenminste dat het de haaruitval minder erg maakt?

Sorry voor het lange bericht, alvast bedankt voor het te lezen!

, die moet ik minstens 6*maanden nemen maar na een maand zou ik al verschil moeten merken.

sleutelwoord voor genoeg mineralen en vitaminen etc, variatie! misschien blijft je haar dan ook wat beter.

Nee, wel Vitacys ofzo, werkte ook heel goed alleen kan ik het niet volhouden :frowning_face:
Binnenkort begin ik er weer mee het duurt wel voordat je resultaat hebt maar die is er wel !

Blij dat er dan toch resultaat is, want dit is echt mijn laatste hoop… Waarom kon jij het niet volhouden?:frowning_face:

Als je probeert af te vallen door ‘‘slecht te eten’’ zal je haar er nooit beter op worden. Haaruitval kan ook veroorzaakt worden door een tekort aan vitamines en mineralen. Als je onvoldoende in hoeveelheid eet en onvoldoende gevarieerd, kan de conditie van je haar verslechteren (dof, droog, breekbaar, pluizig) en ook uitvallen.
Als je toch wilt afvallen zorg dan wel dat je toch voldoende groenten, fruit, volkorenproducten en zuivel binnenkrijgt!
Mocht je hier geen winst kunnen behalen (wat ik me niet kan voorstellen) kun je nogmaals naar je huisarts gaan en vragen of de pil een oplossing voor je kan zijn (en als je al aan de pil bent, een andere kunt proberen).
Haaruitval heeft namelijk ook veel te maken met hormonen. (die tevens weer te weinig aangemaakt kunnen worden door slechte voeding, zo zijn we de cirkel weer rond…)

Je moet je haar regelmatig wassen, dat zorgt er namelijk voor om je haar en hoofdhuid gezond te houden en een gezonde omgeving bevordert een gezonde haargroei.

Verder zou ik niet weten wat je nog meer kunt dan gezond eten en stress vermijden…

Ahh wat raar dat je zomaar haaruitval hebt. Haaruitval kan volgens mij aan vanalles liggen, zo weet ik dat het kan liggen aan tekort aan vitamines en mineralen, deze kun je kopen (kruidvat/DA) in kauwtabletten. Verder moet je gewoon proberen goed te eten denk ik, fruit, groentes enz. Probeer inderdaad ook stress te vermijden, probeer je te ontspannen!

Afvaltips:

• Meerdere kleinere gezonde porties op een dag eten (5 i.p.v. 3) , ongezond eten en drinken proberen te mijden (wat ik zelf lekker vind en ook nog eens gezond is: een eitje, beschuitje met kaas/jam, ligakoek voor tussendoor)
  • 2 uur voordat je gaat slapen niks meer eten, als je slaapt verteert je lichaam het eten namelijk minder goed.
  • Sporten

@Sany_ , pillenslikken is een hel voor mij , maakt niet uit hoe klein :’) en op het laatst nam ik ze gewoon niet meer omdat ik geen zin had in pillen.