Printprobleempje

Heeii meiden, ik heb een klein vraagje aangezien ik geen computer wonder ben.

Ik wil een paar blaadjes printen op a4 formaat, maar dat ze liggen zegmaar, zodat het 2 rechtopstaande a5 formaten zijn aan elkaar vast. (klinkt dit logisch?) Alleen is het een bestand waar al die blaadjes achter elkaar staan. Nu wil ik er een boekje van maken. Zodat het eerste blaadje links pagina 1 heeft, en rechts pagina 13 (bijv.) op het tweede blaadje wordt het dan aan de linkerachterkant pagina 2, linkervoorkant pagina 3, rechterachterkant pagina 12 en rechtervoorkant pagina 11.

Alleen hoe stel ik dat zo in en hoe print ik het uit? Ik weet dat het mogelijk is, want dit doen ze op school ook regelmatig, alleen ik kan het natuurlijk weer eens niet.

Het gaat om een examen btw.

http://lmgtfy.com/?q=how+to+print+document+as+book

Ik denk dat je je eerste pagina (de voorpagina) trouwens als rechts moet hebben, en de daarop volgende pagina links.

-

Het makkelijkste wat je kan doen is je paginaoriëntatie ‘liggend’ maken en instellen dat je 2 kolommen hebt.

Volgens mij kun je dat in Word gewoon instellen! In ieder geval op de universiteit bij ons kan dat wel :stuck_out_tongue:

Thx allemaal, het is gelukt.