Primolut

Hoi!
Ik heb primolut gekregen van de huisarts om mijn menstruatie uit te stellen ivm vakantie. Later keek ik op internet en las daar veel slechte ervaringen…

Heeft iemand hier ervaring met Primolut?

Ik had het ook gevraagd in het ‘menstruatie topic’ maar ik denk ik op deze manier meer reacties krijg…

Als ik hier geen topic voor mag openen, excuses

Helemaal niemand? Haha

Geen ervaring mee maar je kunt er ongetwijfeld flinke bijwerkingen van krijgen. Maar dat is voor iedereen anders, elk lichaam reageert er anders op.
Of je neemt het met risico dat je last krijgt van de bijwerkingen, of je word gewoon ongesteld tijden pas je vakantie. Zo erg is dat tenslotte niet (tenzij je er altijd erg last van hebt).

Ik heb zelf de pil voorgeschreven gekregen om mijn menstruatie uit te stellen. Maar daarna las ik ook op internet allemaal slechte ervaringen hiermee. Maar bij mij gaat alles tot nu toe nog goed dus het hangt gewoon heel erg van je lichaam af.
Ik weet natuurlijk voor wanneer je je menstruatie uit wil stellen, maar als er nog meer dan een maand tussen zit zou je misschien ook de pil kunnen proberen en deze dan doorslikken?

Een aantal jaren geleden, toen ik nog niet aan de pil was, heb ik ook eens Primolut gebruikt om m’n menstruatie uit te stellen. Bij mij heeft het heel goed gewerkt en heb ook totaal geen last gehad van eventuele bijwerkingen. Maar uiteraard is dat voor iedereen anders.

Heb hem 2 maand geleden gebruikt! Had geen bijwerkingen en het werkte super!

Bedankt voor de reacties! Ik mag geen pil gebruiken ivm mn medicijnen die ik gebruik :confused:

Je kunt bijwerkingen krijgen ja. Maar wat anoniem.x ook al zei, je kunt ook uitstellen met de pil en daar negatieve ervaringen mee hebben - maar dat doe ik nu al jaren en nooit een centje last gehad.

Ieder lijf is anders. Het is dus helaas niet te zeggen hoe jouw lijf zal reageren. Weet niet of je nog tijd hebt om een keertje proef te draaien zeg maar? Voordat je op vakantie gaat? Maar dat zal wel niet.