primolut

Hai,

Ik ga binnenkort op vakantie alleen wordt dan ongesteld. Hiervoor heb ik pillen bij de apotheek gehaald (primolut) ik moet ze 3 maal daags slikken. Net zat ik een beetje op internet rond te kijken naar ervaringen en zie dat de meeste mensen reageren dat ze misselijk werden en al de andere bijwerkingen. Ik word hier eigenlijk een beetje bang voor en begin al te twijfelen of ik dit wel wil gaan gebruiken.

Zijn er hier meiden die ervaring ermee hebben, en hoe dat gegaan is?

Ik heb ze ooit eens geslikt en volgens mij had ik geen last van bijwerkingen. Miss beetje misselijk in de ochtend maar dat is zo weer weg. Maar ik kan opzich wel goed tegen hormonen enzo dusja. Je weet het pas als je ze gebruikt haha. En je kan er elk moment mee stoppen mocht het echt erg zijn.

Waarom neem je niet de pil dan

Omdat dat volgens de dokter niet kon, dan moest ik al eerder zijn begonnen ofzo. Hij had er in elk geval een goede verklaring voor, ik weet het niet meer helemaal precies…

Oh raar dat dat van jouw dokter niet meer mag. Ik begin altijd gewoon wanneer ik zin heb, niet op de eerste dag dat ik ongesteld ben geworden. De dokter vond dat ook goed.

Maar in principe maakt het nu even niet meer uit want je kan ook last hebben van bijwerkingen als je met de pil begint. So yeah.

Ja de pil gaat ook sowieso niet. Zit nu alleen te twijfelen of ik die primolut wel moet gaan slikken, als ik ziek word ben ik nog verder van huis, dan liever ongesteld…

Toen ik met de pil begon was ik dik een maand ongesteld. Leuk als je aan de pil begint om niet ongesteld te hoeven zijn op vakantie. :’) Ik denk dat haar dokter een soortgelijke reden had, want niet ieder lichaam reageert hetzelfde op de pil.

Ik heb overigens geen ervaringen met dit middel. Probeer het gewoon uit zou ik zeggen, en weeg de voor en nadelen tegen elkaar op.

/

Ik heb dat ook gebruikt en heb geen last van bijwerkingen of misselijkheid gehad. Ik ben wel 2 dagen na dat ik ben gestopt met het slikken van de pillen ongesteld geworden dus hou daar rekening mee. :slightly_smiling_face:

Ik heb hier echt verschrikkelijke ervaringen mee van een paar jaar geleden. Tijdens het gebruik had ik nergens last van, maar wanneer ik weer voor het eerst ongesteld werd… Pff
Ben de tweede keer dat ik het gebruikte flauwgevallen van de pijn toen ik weer ongesteld werd, terwijl ik normaal nooit ergens last van had. Verder heel erg ziek ervan geweest elke keer dat ik stopte met de pillen. Wil je niet bang maken, maar waarschuw je alvast. Dit kan ook allemaal aan mij liggen namelijk!
Maar succes ermee!

Ik zal me niet druk maken als ik jou was. Heb het ook geslikt voor snowboardvakantie, en had totaaaaaaal geen bijwerkingen! Normaal heb ik vaak last van mijn rug of iets, maar dat had ik nu ook totaal niet. Alleen toen ik klaar was met slikken zeg maar, had ik gedacht dat ik daarna snel ongesteld zou worden. Werd alleen pas iets van een maand later pas weer ongesteld. Maar het heeft in ieder geval zijn werk goed gedaan! :slightly_smiling_face:

Tja, sommige mensen worden er misselijk van, anderen hebben nergens last van. Je moet het er gewoon op wagen, denk ik.

Dank jullie voor de reacties!
Ik ga het maar gewoon proberen :slightly_smiling_face:
Als er rare dingen gebeuren horen jullie het wel een keer haha

heb ik ook een keer gebruikt en nergens last van.

De mensen die hun ervaring op internet zetten, zijn vaak die mensen die er wel last van hebben en het geeft dus geen goed beeld hoeveel mensen er last van hebben.