Primolut N innemen

Ik zal vast wel een rare zijn, maar ik vind het echt verschrikkelijk om medicijnen in te nemen. Zelf kleine tabletjes als paracetemol. Nou moet ik 2 á 3 keer per dag een tablet Primolut N (om je menstruatie uitstellen) innemen. Ik denk dat iemand van jullie vast wel eens Primolut N heeft ingenomen. Ik vroeg me dus af of je Primolut gewoon in water op kan lossen en kan opdrinken in plaats van het achterop je tong te leggen en met water in te nemen. Ik heb het tablet net in 4 stukjes gehakt en doorgeslikt met water, maar dit neemt toch niet op de een of andere manier de werking af?

Op de bijsluiter staat trouwens; ‘Neem de tabletten met voldoende vloeistof in (bijvoorbeeld een glas water). Ter voorkoming van misselijkheid verdient het aanbeveling om de tabletten na maaltijd in te nemen’.

Sorry dat ik zo’n zeur ben en jullie nu vast denken; ‘slik gewoon die pil door’.

Iemand?

Als je dan maar zorgt dat je echt het hele glas leeg drinkt zou dat geen probleem moeten zijn (: Het gaat er alleen om dat je zeker weet dat je dat hele pilletje binnen hebt gekregen, en er genoeg water achteraan drinken omdat je er anders misselijk van kan worden!

Ik denk dat het wel oké is om hem in 2 of 4 stukken te breken en dan met water door te slikken, maar oplossen zou ik eigenlijk niet weten. Maar idd; zet je er overheen en slik m door ;p of zijn die pillen heel groot?

^ Bedankt allebei! Het in 4 stukjes breken lukte wel met slikken, dus ik denk dat ik dat ga doen. Ik moet het namelijk ook op vakantie met vriendinnen gebruiken en dan is het zo’n gedoe om het in water te doen en op te laten lossen etc. Ze zijn juist heel klein haha, maar op de een of andere manier heb ik een angst om pillen in z’n geheel door te slikken.

ik kon vroeger ook niet slikken! je kan ze verstoppen in een stukje ontbijtkoek of een lepel yoghurt of vla, ofzo. dat hielp bij mij heel goed. En als je het met voeldoende vloeistof moet innemen, gewoon daarvoor een half glaasje water, en erna.

je kan m ook in stukjes breken en dan erin verstoppen, ik heb geen idee hoe groot die pil is namelijk :wink:

Als je het niet in je glas al oplost lost het in je lichaam wel op toch…

Ik vind het ook verschrikkelijk om tabletten in te nemen! Ik heb zelfs nu nog dat wanneer ik de pil wil slikken ‘het niet lukt’ :stuck_out_tongue: ofzo. Dan slik ik alleen het water weg en blijft de pil om men tong achter waarna ik helemaal gek word :stuck_out_tongue:

Vla is inderdaad wel een optie, dan vind ik zelf ook wel prettig, en inderdaad genoeg water drinken (ook een slokje ervoor) zodat je mond/keel niet te droog is.

Ja klopt, maar ik dacht stel dat het op de een of andere manier reageert op water en de werking door het af breken afneemt. Ik wil namelijk 100% zeker weten dat het goed gaat, aangezien ik echt niet op vakantie ongesteld wil worden.

Maar het is al gelukt! Ik breek hem gewoon in 2 stukjes, neem eerst een slok water dan snel die pil op m’n tong en vervolgens een kwart flesje water.

Je moet wel in water doen hoor!
Zonder water is niet gezond, je lichaam breekt het dan minder snel af en het is schadelijker voor je maag.

Met water isdat niet zo.
Mooi dat het is gelukt :slightly_smiling_face:

Heb je het nemen van pilletjes al eens met cola geprobeerd? Het lost al op terwijl je slikt zegmaar, maar je hoeft niet een heel glas met smerig smakende pillentroep op te drinken, gewoon wat slokken cola en je bent klaar ^^

Ik krijg echt alles doorgeslikt, gelukkig :stuck_out_tongue: