Primolut, help ?!

Hallo,

deze nacht vertrek ik op vakantie, en het probleem is dat ik daar ongesteld ga worden. Ik neem de pil nog niet, dus doorslikken is geen optie. Omdat het bij mij altijd hevig en lang is, wil ik ze liever niet daar.
Ik heb op internet een pil gevonden (primolut), die je 3 dagen voor de verwachte menstruatie moet nemen. Ik las de bijsluiter, en merkte dat het een zware pil is.
Ook weet ik nog niet of het op mijn leetijd mag, (14 jaar)

Heeft iemand hier al ervaring mee, en waren er bijwerkingen ?

Ja, die kun je gewoon slikken. Je krijgt wel vrij veel hormonen toegediend erdoor, maar dat is opzich voor geen probleem. Je moet er trouwens wel voor naar de huisarts geloof ik, dus dan zou je wel snel moeten zijn.

ik heb dat al gebruikt toen ik 11 was + wel vaker op vakantie enzo, nu slik ik de pil.

but, t werkt goed en ik had verder geen last van bijwerkingen.

Hee,

Ik ben gister thuisgekomen van vakantie, en ik heb hem deze vakantie ook geslikt! :slightly_smiling_face:
Is prima gegaan, ik werd er alleen een beetje dikker van…
Maar nu heb ik daar ook geen last meer van!
Ik ben 14 en dit was de 2e x dat ik hem gebruikte!

suc6

volgens mij heb ik deze vakantie ook primolut geslikt, of misschien wel een andere met hetzelfde effect. mij werd erbij gezegd dat ik er wel goed op moest passen dat ik niet 1 vergat, maar dat valt allemaal wel mee, heb in 10 dagen dat ik ze slikte 6 vergeten te slikken (moest ze wel 3x perdag) maar ben niet ongesteld geworden daardoor. ben er (volgens mij :relieved:) ook niet dikker van geworden, het was alleen wel lullig dat ik na elke maaltijd (ontbijt,lunch & avondeten) zo’n pil moest nemen.

Ik heb dat een keer gebruikt, en heb geen bijwerkingen gehad. Ik werd trouwens ondanks dat ik het slikte nogsteeds, want ik was te laat met beginnen (moet inderdaad 3 dagen van tevoren, en ik werd het dus 2 dagen later al… tja dat heb je als je super onregelmatig ongesteld bent ! :[ )
Maar ikzelf vond het wel vervelend aangezien ik het 3 keer per dag moest slikken, zat er constant aan te denken ><

Ja, ik nam het in toen ik examen had. Ik kreeg op een gegeven moment erge hoof.dpijn dus ben gestopt Daarna was ik 9 dagen ongesteld en normaal ben ik 4 á 5 dagen.

het helpt prima:) ik heb zelfs een keer gehad dat ik s’avonds ongesteld werd dus toen begon ik die avond met slikken volgende ochtend was ik niet meer ongesteld dus zelfs 3 dagen van te voren slikken is niet altijd nodig:)