Primer gebruiken voor bb-creme?

hey !

Ik gebruik dagelijks bb-creme van garnier, omdat ik rode littekens op mijn gezicht wil bedekken.
Alleen blijft die bb-creme niet zo lang zitten, en na 5u is hij helemaal vervaagd en worden de littekens zichtbaar. Zou dit beteren als ik eerst een primer gebruik? En welke raden jullie dan aan? Is er iemand met ervaring die ook primer gebruikt en dan een bb-creme aanbrengt?

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Deze vraag kun je ook stellen in het algemene make-up topic! :wink:

Aangezien dit topic toch al is gemaakt, beantwoord ik je vraag wel eventjes; in de BB cream van Garnier zit al primer verwerkt, (ik gebruik hem ook), maar je kunt er inderdaad nog altijd primer onder gebruiken. Als dit ook niet werkt, dan zou ik betere foundations zoeken die wat meer dekken, de BB cream is namelijk niet per se bestemd om rode littekens mee te dekken maar meer om oneffenheden mee te bedekken, (net als eigenlijk elke foundation)… Maar er zijn sowieso wel foundations die meer dekken dan dat de BB cream doet, dus als een extra primer eronder niet werkt, zou ik mij daar op gaan focussen als ik jou was.

Ik heb een primer van Clinique die ‘redness solutions’ heet, die helpt mijn rode wangen al wat camoufleren omdat ie een mintgroen tintje heeft wat gelijkmatig en niet zichtbaar uitvaagt. Ik vul die aan met de CCream van loreal, cc staat voor colour correction en hij is ook lichtgroen, maar smeert mooi uit naar huidskleur. samen blijven ze uren zitten. Misschien is dit ook een goede combi voor jou?

Die CC cream van L’oreal maakt je alleen maar oranje. :’) Niks colour correction,pure marketing truc.

Oranje? wauw… niet bij mij hoor. Misschien reageert ie op je huidskleur… (of je primer)

Edit; ik realiseer me nu dat er twee soorten cc cream zijn van loreal, de anti redness en de anti-fatigue…
(ik denk dat die laatste wel eens de ‘oranje’ versie zou kunnen zijn. Niet die nemen dus, en bij bol.com is ie nu voor 10,50 te koop trouwens)