Primark voor kleine mensen?

Ik ga binnenkort (meivakantie) naar de Primark. Maar ik heb dus een vraag. Vallen de kleren daar groot uit of juist klein? Bij het merk Atmosphere of zoiets, hebben ze vaak leuke kleding. Valt dat merk groot uit? Ik heb gehoord dat de kleinste maat 36 is, dus dan zal ik waarschijnlijk in de winkel toch moeten passen. Al zie ik daar tegenop, want ze zeggen dat het urenlang duurt voordat je daar een pashokje weet te bemachtigen. Maar goed, valt de kleding daar klein uit? Hope so!

Volgensmij valt de maat gewoon zoals de maat in het labeltje staat.

Kleinste maat is meestal 34, soms hebben ze zelfs 32. Je moet wel even goed kijken op de kaartjes, want er staan meerdere maten op (van verschillende landen), dus je moet zoeken naar de NL maat (volgens mij altijd de laatste van het rijtje).

De maten vallen gewoon normaal. Ik heb zelf altijd en overal, bij elke winkel, maat 34/XS en bij de Primark heb ik ook gewoon 34.

Volgens mij iets kleiner, maar dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen. Ik heb een jurkje van Atmosphere in maat 36 volgens mij terwijl ik normaal 32/34 heb. Maar het zal verschillen per product.

wat hierboven gezegd wordt, en wachten voor de pashokjes valt redelijk mee hoor, geen uren.

Ik vind primark juist groot vallen, ik heb 38 maar heb en paar dingen van primark in maat 34/36
Maar dat zal verschillen per item

Ik vind het normaal vallen, ik heb een maat 36 bij de Primark maar ook bij andere winkels.
Alleen die wijde blouses lijken vaak op jutezakken.

Ik heb meestal 34 bij Primark, net als overal. Héél soms 36, net als overal. Passen in een pashokje duurt achterlijk lang (ik heb nog niet één keer een korte rij gezien, altijd echt van minstens 3 kwartier) dus ik pas altijd gewoon in de winkel over een hemdje heen of ik schat het in.

De kleinste maat is maat 32 en de kleding valt normaal uit, vind ik dan.

Ik ben echt nog nooit in een Primark geweest waar ik langer dan vijf minuutjes hoefde te wachten op een paskamer.

Verder valt hij bij mij inderdaad gewoon normaal. Soms valt het ene product wat kleiner, soms wat groter, maar dat is altijd wel zo. Ik pas ook bijna nooit in de Primark, tenzij het duur -voor Primark- is, maar dat is omdat ik lui ben.

Ik ben heel klein 1.61 (17jaar) , en heb meestal maat 32/34 bij de Primark.

Dit kan toch gewoon in het primark topic?

De maten verschillen echt heel erg per item en dan nog binnen dat item verschilt het nog wel eens. Dus ik zou wel passen. Ik heb overigens nog nooit in de rij gestaan bij de Primark. Zal wel geluk hebben gehad, maar ben ik ook alleen maar ‘s ochtends doordeweeks geweest en ik pas altijd bij de mannen/kinderafdeling :’)

Inderdaad. Slotje! Als iemand zo’n topic volgende keer even meldt zou dat fijn zijn :slightly_smiling_face: