Prima leventje, weinig zelfvertrouwen

Hee meiden!
Omdat typen wel zo makkelijk is en ik zo advies kan krijgen van buitenstaanders dump ik mijn verhaal even op girlscene! Ik zal het proberen kort te houden.

Ik heb een hele tijd niet lekker in mijn vel gezeten door o.a. problemen thuis,
en daardoor sloot ik me een beetje af en zat vaak thuis, waardoor ik me nog slechter ging voelen.
Ik had wel een gezellig vriendinnengroepje, maar die namen ook nooit echt initiatief om wat af te spreken.

Nu gaat het weer helemaal prima met me, heb ik bijna elke dag wel wat leuks te doen, een hoop nieuwe vrienden en vriendinnen, ga ik vaak uit, naar feestjes, zit op een sport, en ga zo nog maar even door.
Niks mis mee dus! Alleen terwijl ik zo’n vooruitgang boekte is mijn zelfvertrouwen een beetje blijven hangen…
En ik heb het gevoel dat ik mijn leven pas echt ‘to the fullest’ kan gaan leven als ik meer zelfvertrouwen heb!
Het hindert me namelijk in bepaalde dingen… Ik krijg bijv genoeg aandacht van jongens, maar altijd als ik er een leuk begin te vinden trek ik me terug en kap ik het af.
Of dat ik me bijvoorbeeld zorgen ga maken om de kleinste dingen, zoals hoeveel likes iets krijgt op facebook, en daar kan ik weer onzeker van worden.
Zeeer irritant!

Ik heb nu net mijn havo diploma in the pocket en ik wil graag studeren en bij een studentenvereniging, een nieuwe start dus!
Ik heb er superveel zin in maar een beetje meer zelfvertrouwen zou geen kwaad kunnen! Maar hoe dan?

hee, op girlscene is er een speciaal topic voor meisjes die meer zelfvertrouwen willen krijgen. Misschien kun je daar eens in kijken? :slightly_smiling_face:

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/meer-zelfvertrouwen-88046.0.html

Jaa die heb ik gezien! Maar ik heb het idee dat dat vooral over uiterlijk gaat, en laat ik daar nou net niet onzeker over zijn… Haha
Maar toch bedankt;) Iemand anders nog ?