Prikvrees :S

Heey!
Ik moet dinsdag de 3de prik halen voor baarmoederhalskanker…
Het probleem is dat ik echt enorme prikvrees heb… Mijn vriendinnen snappen dit niet en zeggen dat ik me aanstel… Die andere 2 heb ik overleefd maar ik weet niet, ik zie er echt heel egr tegenop… Ik heb op dit moment zit ik ook helemaal te rillen. Ik denk dat het dit keer 2x zo erg is omdat me nicht baarmoederhalskanker heeft. drm wil ik de prik wel! iemand tips om er relax heen te gaan, en er nu zozo minder aan te denken? xxx

Ik heb het ook en ik moet dinsdag bloedprikken… :S
Maar ik neem altijd mn moeder mee, die stelt me gerust.
Meestal ga ik gewoon denken ‘‘het is nodig en zo voorbij’’…
En dan gewoon in mn moeders hand knijpen haha

Ik las; pikvrees :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ergens anders aan denken en niet naar de prikken kijken.
Bij mij begon de vrouw die mij prikte tegen me te praten, misschien helpt dat bij jou?
Of neem een vriendin mee om afleiding mee te zoeken!

Ik vind prikken ook echt doodeng. Ik moest om vaccinaties voor een reis, bij de 1e keer viel ik half flauw. De tweede keer had ik dus m’n zus maar meegenomen! Die vond wel dat ik me aanstelde, maar stelde me ook wel gerust ;p Dat is eigenlijk de enigste tip die ik je kan geven! Hoe was het bij de eerste twee keer? Viel het toen achteraf tegen of niet? Wanneer het niet tegenviel zal het deze keer ook wel niet zo zijntoch (: Je maakt meestal jezelf alleen maar bang, wat dan achteraf nergens voor nodig is. Komt allemaal goed!

Me moeder meenemen is wel een goed idee… En de eerste keer begon die vrouw ook tegen me te praten maar ik d8 dat ze de prik nog moest pakken dus ik kijk haar aan, kijk ik recht in die prik…!

Ik erger me aan het feit dat je baarmoederhalskanker telkens met zo’n sterretje doet, alsof het een verboden woord is.

@xVlinderr: de eerste keer was ik dus op het randje van flauwvallen en de tweede keer ging het wel goed :slightly_smiling_face:
@ die daar onder: op sommige forums is het woord verboden dus ik schrijf zulke woorden altijd met sterretje…

Typ baarmoederhalskanker is normaal…

Ik heb ook prikvrees trouwens, dat is ook de reden dat ik die prik niet ben gaan halen. Geen idee wat je er tegen kan doen.

Ik zou een vriendin mee nemen als ik jou was heb ik ook met mijn vriendin gedaan.
en dan gewoon echt keihard gaan lullen over allerlei domme onderwerpen xD

Ah shit, nu je het zegt, ik krijg morgen ook een prik (hepatites).
Denk dat het enige wat je kunt doen is aangeven dat je het eng vind.

Ik ben ook bang voor prikken hoor! Ik was bij die eerste ook heel zenuwachtig en trilde helemaal, maar het is zo voorbij. Het idee vind ik gewoon eng, maar het valt altijd hartstikke mee.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben er absoluut niet bang voor. Vind het zelf interessant om te zien haha.
Maar weet je wat het is? Je zit jezelf nu al helemaal gek te maken om een klein prikje. Probeer er nu niet aan te denken, want je maakt jezelf alleen maar banger als je er de hele tijd aan denkt.
Probeer dinsdag iemand mee te nemen die je af kan leiden tijdens de prik.

hahaha, ik ook!

Tegen die man/vrouw zeggen dat je het eng vind… Misschien dat ze je een beetje gerust kunne stellen enzo.

Pff ik heb hetzelfde en ik moet over twee weken geopereerd worden en dan krijg ik weer een infuus in m’n hand. Kijk er nu al tegenop.

Maar ik kan je dus helaas niet helpen.

nou lekkere vriendinnen heb jij…
idd zeggen tegen die mensen dat je het eng vind,
misschien moeder meenemen.
En er vooral NIET naar kijken xd

Er sowieso niet naar kijken, en vragen of die vrouw niet wil aftellen (ik word daar zenuwachtig van xD).
Gewoon groeten, daar om vragen, en om je heen kijken naar de muren en het plafond (soms hangt daar iets afleidends haha).

En voordat je het weet is het klaar (: