Prikpil

Ik wil de prikpil gaan nemen (wanneer dit nodig is) in plaats van de pilletjes zelf.
Dit vanwege een ziekte die ik heb (pil -in pilletjesvorm- is daarbij niet goed).

Iemand ervaringen met de prikpil? Hoe gaat dan in zijn werk?

Ik gebruik de prikpil sinds november 2013. Je krijgt 1 keer in de 3 maanden een prik in je kont en that’s it. Qua bijwerkingen verschilt het natuurlijk enorm bij iedereen. Ongesteld ben ik niet meer. Mijn libido was voordat ik ermee begon vrij hoog, toen wat lager en nu wil ik even een anticonceptiepauze gaan houden en nu wordt hij weer hoger :’) dus ik kan niet echt zeggen dat dat door de prikpil kwam. Ik wil er nu even mee stoppen totdat ik weer ongesteld wordt, geen idee hoe lang dat kan duren, en dan even kijken hoe ik me voel.

Ik heb de prikpil sinds 3 maanden. Volgende week ga ik mijn tweede prik halen. Het is superhandig en je wordt niet meer ongesteld. Mijn libido is juist flink omhoog gegaan sinds ik de prikpil heb, haha. :’)

Ik heb er een tijdje aan gedacht, maar het feit dat je dan helemaal niet meer ongesteld word houd me tegen. Veel te bang om toch zwanger te zijn, en de rode vloedgolf stelt me elke keer weer gerust :’) Maar het lijkt me verder wel een ideaal.

De huisarts zei tegen mij dat je op het begin nog ongesteld kan worden omdat je lichaam er aan moet wennen, maar daarna zou je als het goed is niet meer moeten bloeden.

De prikpil is overigens even betrouwbaar als de normale pil, dus 99,9999999%.

Volgens mij 90% ofzo van de vrouwen krijgt geen menstruatie meer. Maar het is niet gegarandeerd dus.

het is echt fijn en het beste is dat men moeder dokterassistente is dus die geeft hem gwoon in men kont, voel k me veel meer op men gemak maar als je de prik krijgt kan je kont wel even heel stijfjes worden en dat voelt echt heel raar :grinning:

Ik had eerst ook de pil in pilletjes vorm geprobeerd, maar ik bleef hiervan overgeven. Toen moest ik ook naar een andere oplossing zoeken. Mij werd de prikpil juist afgeraden, omdat niet iedereen hier tegen kan maar het dan wel 3 maanden in je zit. Je kan het er niet even snel uithalen zegmaar. Ik heb daarom een buisje in mijn arm genomen. Dit wordt er ingeschoten met verdoving en na 3 jaar wordt het er weer uitgehaald d.m.v. een klein sneetje. Heerlijk 3 jaar niet ongesteld en superveilig, je kan het niet vergeten! Ik vind het echt ideaal en raad het iedereen aan. Je kan na een week na uithaling er weer een nieuwe inzetten.