Ik slik nu al 2 jaar lang de pil, het is tot nu toe altijd eigenlijk goed gegaan en heb geen last van vervelende bijwerkingen. Maar ik heb zo’n enorme angst dat ik ondanks de pil tóch zwanger wordt. Elke stopweek zit in ik de stress. Zelfs nu…ik heb al een tijd lang geen seks meer gehad (omdat ik het gewoon niet meer durfde) en nog heb ik spanning voor de stopweek die er aan komt. Mijn rationele kant zegt wel, het is onmogelijk om zwanger te zijn maar toch kan ik die angst niet wegdrukken. Volgens mij heb ik ook iets te vaak naar programma’s als 16&andpregnant en teenmom gekeken Je kan misschien denken, dan doe je het toch met condoom erbij? Nou dat heb ik geprobeerd maar dat werkt vaak niet helemaal goed + het doet gewoon zeer. Echt kutdingen vind ik het.
Daarom zit ik eraan te denken om over te stappen op de prikpil of implanon, zodat ik gewoon zeker weet dat die hormonen in mijn lichaam zitten. Ik ben namelijk met de pil altijd bang dat ik miss wel moet overgeven of diarree krijg of wat dan ook waardoor ik die hormonen niet goed opneem.
Mijn vraag is nu, zijn er hier meiden die hier ervaring mee hebben? Heb je er vervelende bijwerkingen bij gehad e.d.