Prikpil of Implanon

Ik slik nu al 2 jaar lang de pil, het is tot nu toe altijd eigenlijk goed gegaan en heb geen last van vervelende bijwerkingen. Maar ik heb zo’n enorme angst dat ik ondanks de pil tóch zwanger wordt. Elke stopweek zit in ik de stress. Zelfs nu…ik heb al een tijd lang geen seks meer gehad (omdat ik het gewoon niet meer durfde) en nog heb ik spanning voor de stopweek die er aan komt. Mijn rationele kant zegt wel, het is onmogelijk om zwanger te zijn maar toch kan ik die angst niet wegdrukken. Volgens mij heb ik ook iets te vaak naar programma’s als 16&andpregnant en teenmom gekeken :stuck_out_tongue: Je kan misschien denken, dan doe je het toch met condoom erbij? Nou dat heb ik geprobeerd maar dat werkt vaak niet helemaal goed + het doet gewoon zeer. Echt kutdingen vind ik het.

Daarom zit ik eraan te denken om over te stappen op de prikpil of implanon, zodat ik gewoon zeker weet dat die hormonen in mijn lichaam zitten. Ik ben namelijk met de pil altijd bang dat ik miss wel moet overgeven of diarree krijg of wat dan ook waardoor ik die hormonen niet goed opneem.

Mijn vraag is nu, zijn er hier meiden die hier ervaring mee hebben? Heb je er vervelende bijwerkingen bij gehad e.d.

die angst heb ik ook en zo gauw ik mn maag voel maak ik me druk, ik heb er geen ervaring mee ofzo, succes ermee!

Ik ben niet bang om zwanger te raken omdat ik weet dat ik de pil gewoon gebruik op de juiste manier. Heb ook altijd een reservestrip bij me in mijn toilettas als ik blijf logeren bij mijn vriend, voor de zekerheid. Misschien zou je dat ook kunnen proberen? En als het 2 jaar goed gaat, hoe groot is dan de kans dat het verkeerd gaat? Het is niet voor niets een veelgebruikt anticonceptiemiddel. Dokters zouden het je niet aanraden als het niet veilig is.
En al zou je overgeven, als je de pil 1 dag vergeten bent en hem de volgende dag weer gewoon inneemt ben je nog steeds beschermt tegen zwangerschap. Tenminste dat hoorde ik van een vriendin die studeert voor iets medisch :stuck_out_tongue:

Ik gebruikte eerst altijd de pil. Maar ik ben heel erg ziek geweest, (niet vanwege de pil hoor!) en daardoor gaf ik bijna dagelijks over. Dus de pil had voor mij geen zin meer, omdat ik het er toch wel weer uit zal gaan gooien. Toen ben ik tijdelijk gestopt, omdat ik toch geen vriend had, en ook niet aan seks deed. Maar ik kreeg weer een vriend, en wilde natuurlijk wel beschermd zijn vóórdat er sowieso iets zou gebeuren. Toen ben ik naar de dokter gegaan en heb ik gekozen voor de prikpil. Ik heb er nu 2 gehad, ik heb er eigenlijk geen last van. Het enige is dat het prikje even pijn doet natuurlijk, omdat je niet gewend ben om dat in je lichaam binnen te krijgen, dus heb je af en toe een beetje pijn als je de prik net gekregen heb. En na de 1e prikpil had ik een beetje last van onregelmatige ongesteld zijn en bruine afscheiding. Maar dat is nu allemaal weg. (Bij veel mensen komt de ongesteldheid helemaal niet meer, pas als je er weer mee stopt) Ik ben er tevreden over, en ondanks dat ik nu (gelukkig) niet meer dagelijks overgeef, blijf ik aan de prikpil omdat ik zeker weet dat ik niet vergeet. En de pil zou ik te vaak vergeten ben ik bang, omdat ik er niet elke avond aan zal denken. Bij mij is het zo dat ik de prikpil wél onthoud omdat het maar 1 keer in de 3 maanden ongeveer is en bovendien is het een echte afspraak bij de assistente van mijn dokter.

Succes!

Ok:) Thanks voor je reactie! Was bang dat ik dit topic voor niks had aangemaakt. Ik vergeet eerlijk gezegd nooit mijn pil maar ben gewoon bang dat er toch iets fout zal gaan. En met de prikpil weet je zeker dat die hormonen in je lichaam blijven zitten. Ik denk dat ik binnenkort maar even een afspraak ga maken met de huisarts hierover;)

Algemeen piltopic :wink: