prikpil heel lang ongesteld, HELP!

Heey meiden,

Dit is misschien eerder een vraag voor de huisarts, maar mijn huisarts is zo raar en vaag en is al heel lang op vakantie en willen mij niet doorverbinden met huisartsenpost.

Ik heb een prikpil gehaald en ging de eerste 2 maanden goed, de laatste 3 weken van de 3 maanden werd ik ongesteld. Dus 3 weken lang. Ze zeiden dat dat best kon gebeuren in de eerste keer. Dus heb ik een anderhalve maand terug mijn 2e prikpil gehad en ben nou nu weer 2 weken ongesteld. Het is geen eens meer rood ofzo… lijk net zwart. Ik vroeg me af of iemand dit ook heeft meegemaakt? En wat ik hier aan kan doen? Gewoon stoppen met de prikpil? Wat kan het zijn? Ga nou bijna op vakantie en weet nog steeds niet wat er aan de hand is.

Alvast heel erg bedankt!
:cold_sweat:

Hoeveel bloed je dan. 1 of meerdere keren per dag een beetje of echt veel?

Soms bloed ik alsof ik echt ongesteld ben en soms heel weinig het veranderd per dag. Bijvoorbeeld ; gisteren was t heel erg tot avond 6 uur. En daarna tot nu is er een inimi vlekkie. En dan denl ik weer dat t stopt en begint het de volgende dag weer veel.

Mijn moeder is huisartsassistent en die heeft me hiervoor ‘gewaarschuwd’ toen ik aan de prikpil wilde. Je ongesteldheid kan inderdaad heel lang duren in het begin, omdat je lichaam moet wennen aan de andere hormonen. En daarnaast houdt je lichaam je menstruatie nu langer ‘op’ (namelijk drie maanden ipv de gebruikelijke één) waardoor het veel heftiger kan zijn. Als dit blijvend is zou het ook kunnen dat jouw lichaam niet geschikt is voor de prikpil, maar om dat zeker te weten heb je toch je eigen huisarts nodig.

Ik zou even de volgende cyclus afwachten. Als je je zorgen maakt om de veiligheid van de prikpil kun je tot je huisarts terug is voor de zekerheid een condoom gebruiken en daarna even bellen of het kwaad kan.

Ik heb de prikpil nu al langer dan 1jaar. In het begin werd ik ook nog heel even ongesteld en nu ben ik het nooit meer. Ik heb niet mee gemaakt wat jij hebt dus ik kan je niet echt helpen :frowning_face: behalve het advies om naar een huisarts te gaan als je er heel erg mee zit Xxx sterkte

Toen ik net was begonnen met de prikpil was ik ook continu ongesteld, zelf nog na 6 maanden ofzo. Nu heb ik hem geloof ik een jaar en heb ik soms nog een beetje bruine afscheiding. Maar uiteindelijk wordt het echt minder. Het scheelt sowieso heel erg, hier voel je tenminste niets van (ik niet iig) en als je ‘‘normaal’’ ongesteld wordt wel.

Zou me er inderdaad niet teveel zorgen over maken.
Gebruik zelf ook de prikpil en in het begin bloede ik ook regelmatig, ook best donker van kleur.
Zolang het niet echt heel veel is gewoon even doorzetten en waarschijnlijk houd het dan na een tijd vanzelf op.
Is het na een paar maanden nog steeds zo dan denk ik inderdaad dat de prikpil voor jou niet gaat werken.

ik had het alleen bij de eerst 2/3 prikken. ik heb de prikpil nu al 2,5 jaar en nu verlies ik heel af en toe een mini druppel maar bij mij ging het dus gelukkig vanzelf over. gewoon voor de zekerheid tampons meenemen maar niet te druk om maken;)

Uiteindelijk wordt het minder inderdaad. Ik zou inlegkruisjes gebruiken.

Dankjewel meiden! Ik denk inderdaad dat ik het nog een keertje ga proberen en even kijken hoe t gaat. Prikpil is heel fijn voor mij omdat mijn normale ongesteldheid heel erg pijnlijk is en sinds ik de prikpil gebruik heb ik er helemaal geel last meer van. Behalve dat bloeden dus.

Dank jullie wel :hugs: