prikkels van anderen

lieve meiden,

ik zit met een mega groot struikelblok en ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. van mezelf ben ik altijd maar dan ook al-tijd de vriendin die alle andere vrienden opvangt met al zijn of haar problemen. ik merk aan mezelf dat ik die problemen aan ga trekken en dat ik er zelf ook in een sleur van raak. ik ga extra zeuren tegen vriendjes en dit vinden ze meestal niet leuk, maar dit geven ze niet aan. pas naderhand. ik heb zelf niet door dat ik zoveel over problemen en kleine irritaties praat. vooral als ik ineen relatie ben, want ik vind dat ik die persoon alles moet kunnen vertellen. soms kan ik al die vervelende dingen van anderen niet meer aan. en zoals nu, gaat het vanavond goed met ze, zijn ze niet online en bij hun vriendjes of vriendinnen. nu stuur ik eens een appje wat me dwars zit, geen gehoor, terwijl ik altijd reageer. dit kan ik overigens niet van ze verwachten, maar dan nog voelt het rot. en het voelt nog rotter op expres niet te reageren omdat ze dat ook bij mij doen. zo zit ik namelijk niet in elkaar.

graag zou ik hier was hulp bij willen.

xxxxx

Je bent heel aardig dat je anderen helpt met hun problemen, maar je moet uiteraard ook aan jezelf denken. Als je zelf kampt met problemen, dan moeten zij jou als vriendin ook steunen. Als je een keer met hen bent, en dan bedoel ik niet op whatsapp, dan kun je nadat je hen hebt geholpen met problemen ook over jezelf beginnen. Misschien op zo’n manier dat je vertelt dat je jouw vriendinnnen graag helpt met problemen, maar dat je ze uitlegt dat je zelf ook wel eens dingen hebt waar je hulp bij zou kunnen gebruiken en dat je weinig steun ontvangt van hen en dat je dat graag anders zou willen zien. Hierna zou je meteen kunnen beginnen over je problemen, zodat ze je begrijpen.

Ik hoop dat je wat kunt met deze tips :slightly_smiling_face: x

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Het zijn je vriendinnen, dus het lijkt me dat je dit bespreekbaar kan maken.