Prikkelbare darm syndroom (PDS)

Heeft iemand dit toevallig? En heb je er veel last van?
Aangezien mijn dokter denkt dat ik dat heb, omdat we niks anders kunnen vinden…

Ik heb wel veel symptomen en ben ook heel erg moe. (en ook heel dun)
Maar veel van die symptomen kunnen ook wel andere allergien zijn.
Aangezien we die dus niet kunnen vinden denken ze dat ik dit heb.
Soms ga ik ook niet naar school omdat ik me vaak niet lekker voel en mis daardoor heel veel. Je word er ook heel futloos van en nou ik moet heel veel dingen afzeggen. Dus ik wil wel graag weten wat ik heb zegmaar :grin:
En als iemand hetzelfde heeft (dezelfde symptomen) en dit heeft, of wat anders met dezelfde symptomen. Zou ik het graag willen weten :]

Wat het is:
http://www.maagdarmlever…kelbare-darm-syndroom.asp

ik heb dat ook !
Vanaf ik al klein was.
Ik kan dan ook geen tarwe eten enzovoort ( gluten allergie ). Want dat is voor mijn darmen veel te zwaar te verwerken.
En krijg ik een hele opgezette buik, en buikpijn waarvan ik niet kan lopen. XD

Oh vervelend zeg! Mijn vriendin heeft Coeliakie. Zegmaar gluten allergie, maar dan intollerantie, dan kan je er nooit vanaf komen. Maar ik ben daar op getest. Met bloedprikken maar ik had geen antistoffen in mijn bloed.

upjeeee.

Ik weet niet of het met dit syndroom te maken heeft.
Maar ik heb al jaren last van buikpijn, elke dag. Op de site staat dat de klachten pas rond 50 jaar is. Ik heb het echt al vanaf mijn 8e ofzo. Ik ga er al voor naar de homeopaat, maar er is nog steeds niks gevonden. Het heeft ook niks te maken met iets van vroeger, iets persoonlijks ofzo, want dat kon ook een reden zijn.
Maar ik heb er best veel last van en soms doet het zo’n pijn dat ik niet kan lopen of zelfs rechtop kan zitten. Echt heeel vermoeiend.

Volgens mn dokter bestaat er een soort van jongerenpds.
Aan de linkerkant van je buik zit een recht (verticaal, van je middel tot ongveer je heup) stuk darm waar soms ontlasting verstopt kan raken, dit schijnt veel voor te komen bij jongeren, omdat ze nog groeien en een ander eetpartoon hebben enzo

Ik heb zelf ook PDS waarschijnlijk door de vele allergien die ik heb.

UP

volgens mij was er wel een soortgelijk topic op girlscene. moet je eventjes zoeken

Ik heb wel heel gauw diarree, maar dat pds heb ik niet ;]

Ik krijg nu naast men fysio behandelingen ofja eigenlijk op zelfde moment ook behandelingen voor men darmen. Omdat het nog niet zeker is of dat bij jou is PDS kan je misschien eens naar een Osteopaat gaan.
Osteopathie. Moet je eens vragen aan je dokter ofzo.
Ik heb altijd last gehad van men darmen, en buikpijn en erg veel last van menstruatie enzo. maar nooit echt gedacht dat probleem zou zijn. Maar op mijn darmen staat dus erg veel druk en daarom krijg ik die behandelingen (komen voornamelijk door stress etc.) Ook al denk je dat je geen stress/ / weinig stress hebt (Dacht ik ook) Zou je het misschein toch eens kunnen vragen aan dokter.

ik heb denk ik niet pds maar gewoon een hele gevoelige darm… want als het maar iets te rauw vlees is ja dan heb ik je weetwel … :S
of buitenlandse dingen ofzo die ik nog nooit gegeten heb dan krijg ik ook last van mijn darmen en
bijvoorbeeld als ik bij mijn vriendin eet die is niet zo heel schoon en gezond qua eten dus als ik daar ben geweest heb ik er ook weer last van best iritant… maar gelukkig bestaat er norit xD

ja echt vervelend :'D
Maar norit? =o