Prikangst!

[b]Hee meiden, ik weet dat er al een topic is over die baarmoederhalskanker prik.
Maar ik krijg daar nooit echt tips enzow, en het gaat niet alleen over die prik!
Binnenkort ga ik op vakantie naar een ver land en moet ik een inenting.
En het is niet echt de prik waar ik nu ‘tips’ voor wil, maar meer de tijd daarvoor.
Ik ga weleens van angst huilen, en dat wil ik bijvoorbeeld het laatste uur voor de prik op school echt niet hebben. Soms ga ik ook helemaal trillen enzo, echt niet fijn.

Weten jullie wat ik dan kan doen?[/b]

HELP

Gewoon relaxen joh. Trakteer jezelf op iets lekkers C: Het is echt niks. Por jezelf eens in je arm met je nagel tot het ‘onprettig’ is, het doet nog minder pijn dan dat. En het duurt nog geen seconde. En na afloop denk je ‘heb ik daar nou over zitten stressen?’
Bij mijn laatste vakantieprik was ik bloednerveus en ik had al heel lang geen prikken meer gehad, en toen ze zei dat het klaar was dacht ik ‘oh.’
En dan kan je lekker op vakantie en ijsjes eten en bruin worden en leuke dingen doen : D

Dat heb ik nou ook.
Maar vorige week moest ik 3 tanden trekken & toen kreeg ik dus 3 prikken in me gehemelte en 3 in m’n tandvlees. vond best pijnlijk. (zelfs daar kan ik niet tegen)
maar ik deed me ogen dicht enzo. en wou ik ergens anders aan denken dus ik zo vet dom in mezelf “girlscene girlscene lalalala” weet ik veel wat ik lulde ;p.
maar het hielp wel ! (a)

Hee,
Ik wordt ook helemaal panisch van naalden.
Volgens mij bestaan er iets van zalfjes die de pijn minder maken ofzo.
Dat geeft je misschien al een fijner gevoel waardoor je minder bang wordt.
Of neem een pilletje tegen de zenuwen/misselijkheid?
Denk er maar gewoon aan: het is zo’n dun naaldje, eigenlijk voel je het niet eens. Als iemand je knijpt doet het meer pijn!
En gewoon niet kijken, en iemand fijn knijpen helpt ook.
Succes!
:slightly_smiling_face:

heee, ik had daar ook heel veel last van ik vond het zooo eng en was er ook helemaal panisch voor, wat ik heb gedaan;
van te voren diep adem halen mijn lievelingsliedje op mijn iPod geluisterd en ik het het bijna niet in de gaten! maar misschien ben je bang door alle rare verhalen die zijn verzonnen, ik zou zeggen; relax! en doe het gewoon, na 2 min ben je al weer weg en denk gewoon aan fijne dingen,
succes! en vertel ook nog ff hoe het was (=

- kisses

hahaha!
4 berichten in 2 min.
(=

Ja, van die zalf is wel goed. Jammer dat ik mijn eerste prik morgen alweer moet. En hoe jullie al zeiden: ‘Als je met je nagels in je arm prikt doet het meer pijn’. Ik weet niet onder het eten stak mijn zus heel zachtjes de achterkant van een lepel tegen mijn arm en zei: ‘Die prik van morgen doet nog minder pijn.’ En op school pakte iemand en stokje (zo dun dat je hem haast niet zag was voor scheikunde ofzo :slightly_smiling_face: en duwde hem zacht tegen mijn arm aan en zei:’ Zo voelt die prik ook alleen dan voel je nog minder.’ Daar word ik alleen maar wanhopiger van, want ik wil helemaal niks in mijn arm hoe dun het ook is! :open_mouth:

Misschien praat ik het mezelf ook wel aan maar ik kan er niks aan doen!

Ik heb morgen pw maar van zenuwen kan ik niet leren…

Ik vertel trouwens wel hoe het morgen is gegaan hoor:D
hebben jullie de 2de prik al gehad?

ja, en bij mij deed het pyn :x niet om je bang te maken hoor, want ik ben zelf ook doodsbang voor naalden en dingen die in me lichaam gaan. ontspan je gewoon het duurt maar 1/2 secondes. veel succes <3

Relax, take it easy

Ik vind een prik best wel pijn doen. Niet enorm, maar je voelt het wel. Doet alleen pijn als ze de naald er in prikken en er weer uit halen.

Nou even hoe het is gegaan:

Ik was wel op school aan het huilen, maar bij de prik zelf was mijn moeder bij (ik wil niet super hard janken voor mijn vriendinnen…) en ik mocht apart prikken. hij deed wel meer pijn dan de vorige, maar hij duurde korter bij mij en de vorige keer viel en flauw en ben ik nog lang ziek geweest. Maar nu heb ik alleen af en toe een steek in mijn arm, en een beetje een lam gevoel:D

(ik moest wel weer huilen)

Dat had ik laatst met bloedprikken, ik zat 'm echt dood te stressen vooral omdat ik ook niet tegen bloed kan, en ik echt geen vuist kan maken als ze m’n arm afknellen, maargoed ik voelde er amper wat van.

meestal maak je je echt heel druk, maar stelt de prik heel weinig voor.
als je je ontspant dan doet 't veel minder pijn & praat met diegene die bij je is, dan ben je afgeleid.

up

En bedankt, nou heb ik de rest van de avond Mika in mijn hoofd <_<

haha, makkelijker gezegd dan gedaan…

gewoon ontspannen, je moet maar denken dat als je allemaal gaat trillen etc. het veel zeerder doet (omdat je dan je spieren aanspant).

lekkere gedachte. xD

of doe je mp3 speler in, dat leidt ook af…