Preuts

Wat te doen met preuts-heid?
Iemand tips/ideeen om er vanaf te komen?
Alvast bedankt :grinning:

er mee leren leven :slightly_smiling_face:

Zo erg is preuts zijn toch niet?

Langzaamaan doen en je niet laten pushen. Ik vind preutsheid niet bepaald iets slechts ofzo…

is toch niks mis mee…? niet iedereen wil graag een open boek zijn over zijn liefde/seksleven. Vreemde mensen gaat het nix aan over wat ik doe. Alleen hele goede vrienden vertel ik misschien iets maar voor de rest lekker niemand :stuck_out_tongue:
Remember: Everything you say can be used against you! dus soms is het verstanding om geen open boek te zijn, mensen hebben de neiging daar misbruik van te maken.

Preutsheid bestaat niet voor mij. omdat je iets niet wil omdat je er niet klaar voor bent betekend niet dat je preuts bent. gewoon w8en. en als je het niet durft, dat juiste moment komt ook wel

Liever preuts dan een slet he.

zoals ze hierboven al zeggen: preutsheid is eerder iets positiefs dan iets negatiefs…
heb je liever je benen al gespreid liggen bij de eerste de beste jongen die je tegenkomt?

maar, ik snap best dat je het niet fijn vindt.
Misschien moet je eerst je lichaam zelf beter leren kennen!
Of om een stapje in een mindere preutse richting doen: laat bijvoorbeeld de toilet deur open als je op het toilet zit (thuis dan he, en als er geen bezoek is)
of als je aan het douchen bent, het ergste is dat je ouders en je broers/zussen je zien

Alles is voor de eerste keer eng.
Dat kan je preutsheid noemen, maar je kan er ook gewoon nog niet klaar voor zijn.

Het enige dat ik zeker weet is dat ik er echt wel klaar voor ben :relieved:

Ik wil ff niet dat iemand over mijn mening/reactie gaat zeiken xD

Ik vind zelf dat als iemand anders, waar ik bijv. iets mee heb of verkering mee heb, en diegene is preuts. Vind ik dat erg onprettig. Waarschijnlijk omdat ik zelf in dat soort dingen nog niet superervaren ben en bang ben dat ik dingen fout doe. Ik heb liever dat degene met wie ik samen ben dan ‘’ de leiding ‘’ heeft.

Maar met vriendinnen vind ik het niet echt erg ofzo xD

ik weet niet hoe oud je bent. Maar toen ik wat jonger was was ik ook verschrikkelijk preuts, nu zou je meer een ‘slet’ kunnen noemen dan iemand die preuts is. Ik bedoel daar mee dat het vanzelf wel weg gaat en dat het bij de 1 wat eerder komt dan bij de ander

Je bent 13 :flushed: Het is dan HELEMAAL niet erg als je ‘preuts’ bent…

neee 13, dat komt heus nog wel hoor…

Mijn crush is op school heel preuts (durft ook niks te zeggen) en als we alleen zijn hélemaal niet!