Preuts?

Heeee!

Ik was paar dagen geleden weer eens naar discotheek met vriendinnen enzo:) Altijd leuk!
Maar wanneer een jongen met mij gaat dansen, tot zo ver lukt het allemaal nog wel, niet zenuwachtig ofzo, maar wanneer diegene wil zoenen word ik helemaal nerveus gewoon…

Toen ging een jongen ook met mij dansen (van achteren), en mijn vriendin zei tegen mij: ‘Draai je om! Draai je om!’ Maar ik durfde het niet, omdat hij anders met mij ging zoenen… Ben ik preuts?

Er was ook nog een jongen, ging zich helemaal (echt heel schattig) voorstellen enzo, en heel lief doen, maar daar laat ik het dan altijd bij, omdat ik gewoon nerveus ben om te zoenen (wat er toch van gaat komen), dus ben daarna weer weggegaan met een vriendin.

Ik heb nog nooit gezoend, daarom gebeurt dit allemaal denk ik… En mensen zeggen altijd ‘echt, het gaat vanzelf, doe het maar gewoon’… Maar toch durf ik het niet… Ik heb ook een beugel, en ik moet van die soort blokken op mijn gehemeltje achter mijn voortanden dragen, (oke dit klinkt vaag;p) en denk dan dat degene die mij zoend daar ook last van zal hebben.

Ik wil het wel, dat is het niet, maar ik denk gewoon dat 1. Mijn beugel gaat hinderen, en 2. Het niet goed gaat wanneer ik het ga doen. Die blokken moeten er ook nog altijd in blijven tot ik mijn beugel eruit mag, dat is pas op mijn 18e (ben nu 15).

Tips? & Ben ik preuts?

Heeeeeel erg bedankt voor het lezen,
Ik hoop dat je me kunt helpen.

xxxxxx,
:bowing_man:

Zoek de jongens niet in de disco, maar vind een jongen die het rustig met je opbouwt tijdens afspraakjes, die je voorzichtig behandelt (:

1 Je bent niet preuts.
2 Je beugel zorgt NIET voor problemen met het zoenen, geloof me.
3 jouw ‘‘probleem’’ is dat je niet je eerste zoen wilt met de eerste beste gozer die je tegenkomt denk ik. En dat begrijp ik, ik denk niet dat iemand dat wil. Hou je grenzen aan, en zoen pas met iemand wanneer jij daar klaar voor bent en wanneer je er bijvoorbeeld verliefd op bent of er verkering mee hebt en niet omdat je vriendinnen je pushen.

Hmm , ja oke. Maar het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit met wie ik voor de 1e keer zoen, wel natuurlijk dat het een leuke jongen is, (ik ken ze meestal al).