[b]Hoii
Ik zit nu in de 2e jaar en ik moet nog wel een x een presentatie doen maar ik ben echt als de dood voor een presentatie
Iedereen kijkt , ik tril op me benen, ik krijg het warm , word rood etcc.
Heeft iemand tips ?
alvast dankje![/b]
[b]Hoii
Ik zit nu in de 2e jaar en ik moet nog wel een x een presentatie doen maar ik ben echt als de dood voor een presentatie
Iedereen kijkt , ik tril op me benen, ik krijg het warm , word rood etcc.
Heeft iemand tips ?
alvast dankje![/b]
Zó herkenbaar…
Ik herken het ook.
Ik zou zeggen, niet aan denken. Als je eraan denkt ga je je sowieso zenuwachtig maken. Gewoon een paar keer oefenen en verder er gewoon écht niet aan denken. Dat doe ik ook altijd.
Niet naar de mensen in je klas/leraar kijken maar naar de muur.
Haren in een staart doen (anders pruts je er steeds aan)
Water drinken van te voren
Heel goed je tekst leren, zodat je niet bang kan zijn dat je het vergeet
Meer weet ik zo niet, maar als je het goed voorbereid hebt komt het zeker goed =)
Ik ken het ook wel ja, vooral als t engels is. Maarja denk maar zo, er zijn ergere dingen in de wereld. Gewoon goed voorbereiden, misschien voor je vader/moeder/broer/zus oefenen, dan is t wat minder eng voor de klas. Succes!
Dat dus echt niet he…
Ik heb een leraar die naar de muur kijkt, het is echt ontzettend irritant.
Als je heel zenuwachtig bent kun je wel naar de voorhoofden kijken, en niet recht in de ogen. dat scheelt voor jou heel veel, en dan zien de andere leerlingen het verschil niet, die denken dat je ze aankijkt.
Jha dankje allemaal
& dan wil ik nog ff zeggen dat ik echt een méga
Drukke klas is ; opmerkingen,schreeuwen,lopen alles.
Dus dat gaat moeilijk worden xd .
Je merkt dat als je eenmaal bezig bent, het allemaal wat beter gaat. Vergeet ook niet om gewoon rustig en duidelijk te praten
Trek je niks aan van de opmerkingen, gewoon doorgaan. Zelf moeten ze ook een keer een presentatie houden en dan hebben ze vast niet zoveel praatjes meer.
haha ik denk het.
Rustig in en uitademen van te voren en denk bij je zelf: F*ck it, wat maakt mij het uit ik doe het gewoon. En jij denkt waarschijnlijk dat iedereen super veel op je let en veel aandacht voor je heeft, maar ik heb juist als ik naar presentaties van anderen kijk dat ik (heel stom natuurlijk) onbewust niet heel goed oplet. Maak er niet een big deal van en zoals al gezegd is, iedereen moet presenteren en de een is er gewoon beter in als anderen, dat is nou eenmaal zo.
dit is zo herkenbaar, ik heb ook een verkeerde ademhaling en als ik zenuwachtig ben ga ik helemaal verkeerd ademhalen waardoor ik knalrood word en belachelijk praat, soms is het ook zo erg dat ik half aan het hyperventileren ben, ik moet er echt wat aan doen anders dan wordt dat echt een hellllll dit jaar.
tips?
Oefenen voor familie/vrienden/kennissen oid en dan hopen dat het beter gaat. Maar er zijn heel veel mensen die er last van hebben dus je bent niet de enige, maar het is wel vervelend ja. Hoe meer ervaring je hebt, hoe beter het zal gaan.
Daarnaast moet iedereen een presentatie houden, en zijn er veel mensen die zenuwachtig zijn, net als jij
Héél herkenbaar. Ik kreeg de vorige keer dat ik een presentatie moest doen, tips van de klas. Omdat ze zagen dat ik aan het trillen was enzo. Ik schaamde me dood, maarja. Deze tips kreeg ik:
Ik en mijn beste vriendin hebben vorig jaar ook een presentatie gedaan voor Nederlands.
Het ging over popcorn & suikerspinnen.
In het begin was ik ook zenuwachtig maar ik dacht, ik ga er gewoon voor en f*ck wat iedereen denkt.
Het ging echt goed
Nouja… ik beging wel een blunder haha want ik viel onder het bureau van de leraar…
Eens je bezig bent, komt dat wel los.
Ik heb dat ook altijd gehad, maar mijn laatste presentaties gingen best goed.
Ik kreeg zelfs een 48/50 ;
Kd8 toen gwn van kijk iedereen moet het doen en wat schiet ik ermee op om zenuwachtig te gaan doen ?!
Helemaal niets, want dan kijken ze juist meer naar je …
Achter een tafel of lessenaar gaan staan.
PPT, voor geheugensteuntje, ene hand in je broekzak en lullen.
Je kan het of niet.
Bij mij heeft toneel les heel erg veel geholpen. Ik doe nu net alsof ik gewoon op het toneel sta en een stukje moet opvoeren inplaats van informatie te vertellen en het gaat zo veel beter! Alleen ik praat wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelste snel >.<
Heel erg herkenbaar daarom lul ik me er altijd onderuit xD