Presentatie..

Hej,
Ik heb binnenkort weer een presentatie, en dan ben ik meestal erg zenuwachtig.
Iemand tips om wat tegen zenuwachtig te zijn voor een presentatie te kunnen doen?
x

Valdispert stress moments spray.

over gelezen, lijkt me wel fijn. (: ga het zelf waarschijnlijk ook kopen…
en voor de rest: onthoud dat de mensen je presentatie na 5 minuten alweer vergeten zijn. en dat een presentatie (ik weet niet hoelang jouwe moet duren) maar 5 minuten tot een half uurtje van je leven is. en dat is níks. dus laat het niet verpesten door zenuwachtigheid. :slightly_smiling_face:

oh, en voor de rest niet teveel aandenken (is heel moeilijk maar zoek afleiding, ga zwemmen met vriendinnen, een film kijken, of internetten ofzo, met een lekkere kop choco erbij!) want als je er de hele tijd aan gaat zitten denken word je alleen maar heeel zenuachtig.

Goed weten wat je gaat zeggen, helpt ook :stuck_out_tongue:

lolz ik heb morgen een presentatie…
heb al iets van 20 presentaties moeten doen voor school
maar ben toch altijd weer zenuwachtig, dat gaat nooit over.
nu zoek ik ff wat afleiding :stuck_out_tongue:

Ik heb er gisteren een les over gehad, en dat was best wel leuk! Een drama-lerares gaf het, ze gaf onder andere de tip:
Als er iets gebeurt, zoals een glas dat omvalt, raak niet in paniek, maar zeg: ‘oh het glas valt om, even opruimen!’ of iets wat erop lijkt.
En als je je tekst kwijt ben, ga niet staan bazelen, maar noem het op, zeg: ‘ik weet even niet meer wat ik wou zeggen, momentje.’ zoek het op, en ga weer door.
Ze zei ook nog, pauzes zijn belangrijk (ik praat veel te snel, dus door pauzes in te lassen kun je dat verminderen). En verder, haal diep adem.