Presentatie

Heyy,

Ik zit nu in de 2e van het vmbo. Ik heb serieus nog steeds geen vrienden in de klas. Iedereen vind mij arrogant. Terwijl ik nooit iets verkeerds doe of zeg. Ik ben nooit gemeen tegen anderen, nog nooit iemand gepest. Veder doe ik ook geen sport en heb daar dus ook geen vrienden van. Ik heb er zelf niet echt heel veel problemen mee. Ik vind school erg zwaar, dus vind al die tijd voor mezelf wel fijn. Maar nu moeten we met Engels een presentatie (VERPLICHT) maken over je gezin. In het laatste deel van de presentatie moet je iets over je vrienden vertellen. Ikzelf heb dus echt 0,0 vrienden. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik zit er echt de HELE tijd over te piekeren. Ik word er gek van. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
XX

Wat is je vraag nou?

Wil je meer vriendinnen of wil je een excuus voor je presentatie? :cold_sweat:

Het is al over 4 dagen dus die meer vriendinnen zal niet gaan lukken. Dus heb ik een excuus nodig.

Nou, als iedereen je arrogant vind… maar jij “niks verkeerd” doet. Misschien ligt het aan je houding? Dat is iets wat je misschien onbewust doet. Ik heb bijvoorbeeld een “resting bitch face”. Wat betekend dat ik altijd chagrijnig / arrogant / uit de hoogte over kom, terwijl dit totaal niet mijn bedoeling is. Misschien kun je daar eens op letten?

En over je presentatie; ik heb wel eens bewust een onderwerp uit een presentatie gelaten, puur omdat ik het niet kon beantwoorden en na de presentatie ben ik naar de docent gestapt en uitgelegd waarom dit mijn keus is geweest.

Ik snap heel goed dat het vervelend is om daarover een presentatie te houden. Praat erover met je docent Engels, hij/zij zal je vast begrijpen!

Dit klinkt misschien weer uit te hoogte, maar ik ben echt niet arrogant. Ik heb hier al samen met mijn ouders en mentor over gesproken. Ik ben zelf heel verlegen en durf dus gewoon niet zomaar met mensen te praten. Een keer vroegen meisjes me of ik een avond met hun mee wou gaan naar een feestje. En liep ik weg, gewoon omdat ik in paniek raakte. Vanaf toen begonnen hun eigenlijk rond te vertellen dat ik een ‘arrogante trut’ was (dat zeiden ze letterlijk)

Dus het ligt aan je houding. Precies waar ik het over had.

Beetje rare opmerking. Ze vraagt gewoon advies hoe wij dit zouden aanpakken.

Anyway, toch even langs de docent inderdaad en vragen of je dat onderwerp eruit mag laten. Als je verteld waarom zou dat vast geen probleem zijn.

^^ soms kan je sommige opmerkingen beter voor jezelf houden (srry dit heeft niks met je topic te maken xoxox)

^Wat is er mis met haar opmerking?
“Een excuus voor je presentatie” is niet bepaald aardig om te zeggen tegen iemand die oprecht moeite heeft met praten over vrienden die zij niet heeft. Het lijkt mij dat zij niet een excuus probeert te verzinnen voor de presentatie zelf, maar dat zij zoekt naar een manier hoe zij dat onderdeel van de presentatie kan invullen.

had je op de basisschool dan wel vrienden? miss kun je daar dan over praten. en als je hen niet echt meer spreekt kun je ze alsnog noemen omdat je klas ze toch niet kent???

in ieder geval veel succes met je presentatie!! :wink: