Presentatie

Hallo,

Wij moeten voor een vak presentatie houden. We mochten samen groepjes mag en ik zit in een groepje met een jongen en nog een meisje. We zijn al bijna klaar met onze presentatie. Nu komt eigenlijk het probleem: Er is een meisje in de klas en die is best vaak ziek of niet op school. Als je met haar moet samenwerken moet je eigenlijk alles alleen doen, ze zegt wel dat ze dingen wil doen, maar ze doet het niet omdat ze geen tijd ervoor heeft.

Nu wil ze, omdat ze nog geen groepje heeft, bij ons invoegen. Daar is op zich niks mis mee, maar ik ken haar. We zijn bijna klaar en dan moeten we dus naar de docent om het te vragen en moeten we haar nog iets geven qua onderwerp/onderdeel. Ik heb dus liever niet dat zij bij ons groepje komt en het mag misschien een beetje gemeen klinken maar het is gewoon zo.

Ze zegt de hele tijd dat ze nog van alles wil gaan doen voor ons, maar uiteindelijk laat ze ons alles doen en gaat zelf met de eer strijken dat wij zo goed zijn. De rest van mijn groepje kent haar niet echt, dus weten niet wat ze doet. Zij vinden het dus helemaal goed dat ze met ons meedoet.

Wat moet ik doen? Het tegen de rest van het groepje zeggen, of haar er gewoon bij laten. Het klinkt misschien een beetje gemeen dat ze niet bij ons mag.

Lauden

Ik heb inmiddels al veel ervaring met projectgroepen en ik zou het gewoon tegen je groep zeggen. Je hoeft haar niet te ‘matsen’ als zij nooit iets doet en wel met de eer gaat strijken. Ze zoekt maar een andere oplossing dan.

Ik vind dat je dit best tegen je groepje kunt zeggen! En eventueel zou je de leraar nog kunnen inlichten

Inderdaad je groepje inlichten, en vervolgens tegen het meisje zeggen dat ze helaas niet kan aansluiten, aangezien jullie al bijna klaar zijn en het graag afgerond willen hebben.

Ik zou gewoon zeggen dat jullie al bijna klaar zijn en dat het nu te laat is.

Ik zou het zeggen tegen je groepje en de leraar, hierdoor profiteert zij alleen maar van jullie zonder er ook maar iets voor te doen. Mocht dit bij mij in de klas voorkomen dan zou diegene alleen een presentatie moeten geven.