Presentatie

Niet citeren svp (paranoid dat mn klasgenoten toevallig dezelfde vraag googlen)

Nouja China en Mexico zijn cultureel gezien al niet echt landen waar men snel scheidt of waar het scheidingspercentage hoog ligt. Spanje is wat dat betreft veel meer westers en daarom is het ook makkelijker of gebruikelijker om te scheiden.

Misschien kun je scheidingspercentages opzoeken van Spanje en Mexico/China? Waarschijnlijk is het verschil heel groot. Dan is je onderbouwing gebaseerd op feiten, dat scoort altijd.

Ik lees op internet nu dat de advertentie in ieder geval in Spanje is gemaakt?

Correct me if I’m wrong, maar volgens mij heerst in Mexico het Katholieke geloof en wordt scheiden niet echt geaccepteerd. Dit argument kan je gebruiken voor alle Latijns-Amerikaanse landen denk ik.

Voor China weet ik het niet, maar ik denk dat het gewoon een te respectloze advertentie is voor China.

Ook Spanje is zwaar Katholiek dus ik weet niet of het per se daar aan ligt.

Het aantal scheidingen in Spanje.

Het aantal scheidingen is in de westerse wereld veel groter dan in andere delen van de wereld. Dit komt voornamelijk door de steeds verder groeiende emancipatie in westerse landen. In Amerika eindigt bijna 50% van de huwelijken in een scheiding. In België neemt het aantal scheidingen ook enorm toe. In 10 jaar tijd is het aantal scheidingen daar gegroeid van 20.000 naar bijna 27.000 per jaar.
Bron: http://gemiddeldgezien.nl/meer-gemiddelden/250-gemiddeld-aantal-scheidingen

oh jeez spanje en portugal zijn helemaal zwart joh haha. Ja dat is het hoogste

Lijkt mij een prima onderbouwd argument.

Oh dat wist ik helemaal niet :’) dacht dat dat ook steeds minder werd