Presentatie tips

Ik heb binnenkort een presentatie voor nederlands. Ik moet het 10 minuten lang over het onderwerp angst hebben. Ik ga er een powerpoint maken en ik dacht dat het ook leuk zou zijn als ik er nog wat leuks aan toevoeg. Ik dacht eerst aan een filmpje over angst maar 1. ik kan niet echt een filmpje vinden dat korter duurt dan 3:30 en dat vind ik toch iets te lang en 2. best veel mensen hebben al een filmpje laten zien.
Ik wil daarom iets origineels maar kan niks zelf bedenken… Iemand enig idee?

Misschien kun jij ipv een powerpoint presentatie een prezi presentatie geven. Het is erg simpel en het komt heel professioneel over! Je hoeft er niks voor te installeren.

Edit: ik weet niet of je ook “presentatieangst” hebt maar mocht je geintresseerd zijn heb ik een documentje waarin een docent van mij heeft uitgelegd waar je op moet letten bij het maken en geven van een presentatie.

Of een liedje waar angst goed in wordt uitgelegd?

misschien is het leuk om tips te geven over hoe mensen hun angsten kunnen overwinnen? of je laat bijvoorbeeld een filmpje zien van iemand die gaat bungeejumpen en die het doodeng vindt, na de tijd vinden ze het vaak helemaal geweldig en willen ze nog een keer, goed voorbeeld dat als je je angsten overwint je er vaak voor wordt beloond

Je kunt iets doen met de meest gekke soorten van angst. Iedereen kent angsten als angst voor de tandarts of angst voor kleine ruimtes bijvoorbeeld, maar er zijn veel angsten die mensen wellicht niet kennen. Zou het zo niet kunnen opnoemen hoor, maar misschien kun je daar iets mee doen.

Dat zou eigenlijk erg fijn zijn want ik heb idd presentatieangst ik begin altijd te stotteren voor de klas en zeg best vaak uuuhm wat heel irritant kan zijn

Dat is echt een super leuk idee dat over bungeejumpen!

En de andere mensen ook super erg bedankt voor jullie hulp nog extra tips zijn natuurlijk nog altijd welkom

Ik weet niet of je via note mijn berichtje heb ontvangen. De link zal ik wel nog een plaatsen dat de rest er ook gebruik van kan maken.

waarom maak je geen prezi? even googlen. is veel interactiever en orgineler dan een powerpoint. kunnen ook filmpjes in!
Ook kun je er leuke geluiden in zetten van bv een gillende vrouw, horrormuziekjes etc.
misschien kun je opzoeken wat de meest voorkomende angsten zijn… en dan bv als er staat dat er veel angst voor bijen is, geluid van een zoemende bij laten horen. en dan vragen: waar doet dit geluid je aan denken? welke gedachten heb je bij dit geluid…

je kunt ook in de klas vragen naar hun angsten. misschien vertellen over je eigen angst.

Presentatie tips?

• Klas recht aankijken
  • Niet naarj het scherm (prezi, powerpoint etc.) kijken
  • Duidelijk en rustig praten (juist als je stottert)
  • Weet wat je wil zeggen zodat je daarover niet hoeft te stressen
  • Rechtop staan

Een tip waar ik wel wat aan heb gehad qua presenteren; probeer door je buik te ademen. Hierdoor wordt je vanzelf kalmer en kom je meer ontspannen over, dit doordat je lichaam vanzelf een langzamere/rustigere hartslag krijgt als je door je buik ademt. Als je door je borst gaat ademen, wat je doet als je erg zenuwachtig/opgefokt bent, zorg je ervoor dat je lichaam alleen maar zenuwachtiger en onrustiger wordt.

Heel erg bedankt aan deze tips ga ik zeker wat hebben!