Presentatie Nederlands.

Hallo!

Voor Nederlands moet ik een werkstuk maken over mezelf, van ongeveer 15 pagina’s. Hier mogen foto’s en dergelijke tussen, dus het hoeft gelukkig niet alleen maar tekst te zijn. De week daarna moet ik dit gaan presenteren.

Ik heb best wel veel dingen over mezelf die ik kan vertellen, maar het grootste gedeelte hiervan hoeft mijn klas echt niet te weten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Je mag zelf kiezen wat je presenteert, dus het hoeft niet perse het hele werkstuk te zijn.

Ook moet er een onderdeel religie / geloof en dergelijke in zitten, maar hoe kan ik dit doen als ik nergens in geloof? :\ Ik heb echt geen idee wat ik hierbij moet vermelden.

Hopelijk hebben jullie tips!

Als je niet gelooft, zet je dat erin :") En leg je uit waarom je niet gelooft. Zo simpel is dat toch gewoon…? Als je nergens in gelooft, kan je moeilijk gaan brabbelen dat je wel ergens in gelooft.

^ Dat inderdaad ! Waarom heb je geen geloof? En eigenlijk heeft iedereen wel een eigen geloof/levensbeschouwing. Hoe denk je bijvoorbeeld over leven na de dood? Dat valt daar ook onder!

En verder, misschien kan je extra inzoomen op je hobbies of sporten. Dan heb je wat meer om te vertellen en hoef je niet zo diep in op je verleden of de onderwerpen waar je liever niet zoveel over verteld aan de klas!

je kunt dan toch ook nog agnost zijn?

Misschien kun je een bepaald aspect uit je leven nemen, en dat uitlichten? En qua ‘geschiedenis’ dan even kort vertellen waar je bent geboren etc.

Je zou ook meer naar de toekomst kunnen kijken, dus wie/wat inspireert je, wat wil je nog bereiken, wat hoop je na deze opleiding te doen, enz enz enz

En qua religie: inderdaad, uitleggen dat je atheïst/agnost bent.

Jep, dat kan.

ik weet niet of je veel filmpjes/foto’s hebt van toen je klein was, maar als je dat heb zou je een “tijdlijn” kunnen maken vanaf je geboorte tot nu!