Presentatie frans, hulp?

Hee!

Ik moet binnenkort als Tâche finale een presentatie houden over mezelf. Hierbij moet ik ook een moodbord maken. Deze presentatie moet 3 minuten duren… Het probleem is alleen dat ik een ramp ben in frans… Ik heb eerst een presentatie proberen te schrijven in het Nederlands, maar zelfs dan kom ik nog niet aan de 3 minuten.

Ik weet dus niks meer te verzinnen, en als ik iets weet weet ik niet hoe ik het moet vertalen en ook niet waar ik het precies moet plaatsen, want mijn presentatie gaat nu al van de hak op de tak.
Heeft misschien iemand van jullie ideen waarover ik het kan hebben, en tips voor het maken van deze presentatie?

Alvast bedankt =)

Mijn presentatie tot nu toe:

Hallo,
Ik ben Elise. Ik ben 15 jaar oud. Ik woon in OP samen met mijn vader Wubbe hij is 48, mijn moeder Marion zij is 44 en mijn zusje Frency, zij is 12.

Mijn hobby’s zijn Sporten en uitgaan. Mijn sport is korfbal, dat doe ik 3 keer per week: Op woensdag, donderdag en zaterdag. Bij het uitgaan ga ik meestal naar Boelie’s of Schutstal.

Mijn lievelingskleuren zijn blauw en paars.
Mijn lievelingsfilm is Dear John, omdat channing tatum knap is.
Mijn lievelingsmuziek is R&B.
Ik hou niet van rap, omdat ze praten en niet zingen.
Mijn lievelingsband is stephan speaks, omdat hij mooie liedjes zingt.
Mijn idool is Fernando Torres, omdat hij goed kan voetballen en knap is.

uhmm huisdieren? miss xD

Wat dacht je van je favoriete land/film? Daar kan ik altijd lang over praten, zelfs in het Frans :slightly_smiling_face:

van films en muziek; voorbeelden geven, dan noem je er gewon meerdere, win je tijd mee :stuck_out_tongue: XD

en iets anders, ik zou t niet weten…

je lievelings eten?

Misschien naar welke concerten je bent geweest van bijvoorbeeld je idool, over je vakantie, waar je graag heen gaat, of je van winkelen houdt en zoja waar ?

Ik ben echt een ramp in het frans, ik heb nu nog niet eens een A4tje vol, en ik weet ook niet wat ik waar neer moet zetten. Ik kan mijn presentatie opzich wel hierheen zetten als dat makkelijker is… Misschien kunnen jullie mij dan helpen met de plek te kiezen… Want het begint echt op een opsomming te lijken.

aaaah die presentatie moest ik vorig jaar ook doen!
je moet gewoon heel rustig praten en telkens als je iets zegt ofzo op het plaatje op het moodbord aanwijzen…
veder kan je nog vertellen over wat je later wilt worden of welke opleiding je wilt gaan doen… of een beschrijving van jezelf… welke kleur ogen enzo je hebt
succes!

Mijn tip: ga overal wat dieper op in. vernoem niet alleen wat je leuk vind, maar ook waarom.

-Lievelingsfilm waarom is dit je lievelingsfilm? wat is de rode draad van de film? welke genre is het?
-Lievelingsmuziek noem een paar bands op of vertel over een festival/concert dat je bezocht hebt.-muziek die ik niet leuk vind waarom vind je die muziek niet leuk?

idd er dieper op in gaan en ik denk ook altijd dat het geen 3 minuten is omdat ik snel praat, maar als je rustig praat en af en toe iets aanwijst op je moodbord dan is het al snel drie minuten
Succes!

Tot nu toe heb ik:

Hallo,
Ik ben Elise. Ik ben 15 jaar oud. Ik woon in OP samen met mijn vader, mijn moeder en mijn zusje.

Mijn hobby’s zijn Sporten en uitgaan. Mijn sport is korfbal, dat doe ik 3 keer per week: Op woensdag, donderdag en zaterdag. Bij het uitgaan ga ik meestal naar Boelie’s of Schutstal.

Dat is dus alles wat ik nu heb… Dat duurt geloof ik maar één minuut ofzo, en dat laatste deel is echt een opsomming. Ik zou nog wel wat willen vertellen over mijn oppasbaantje, of over mijn vriend ofzo, maar ik zou niet weten waar ik dat zou moeten plaatsen, en ook niet hoe ik dat moet zeggen.

Nu ik het er zo neer heb gezet lijkt het nog korter dan dat het al is…

je kan ook nog vertellen hoe je ouders en je zusje heten en hoe oud ze zijn, en je uiterlijk beschrijven (A)

Ik vertel ook al hoe ze heten, dat van hoe oud ze zijn is ook wel een idee =)

Nog iemand?

Hallo,
Ik ben Elise. Ik ben 15 jaar oud. Ik woon in OP samen met mijn vader, mijn moeder en mijn zusje.

Ik heb een bijbaantje; oppassen.
Ik verdien daarmee…
Ik zou later … willen worden omdat het een heel interessant beroep is.
en dan iets daarover vertellen.
Ik heb een vriendje, hij heet… en hij heeft … ogen en … haar en is heel lief.

Salut/Bonjour,

Moi, je m’appelle Elise. J’ai 15 ans. J’habite (à) OP j’habite chez mon père, ma mère et ma cadette/petit soeur. Mes hobbies sont: faire du sport et sortir. Je joue à la balle au panier, cet je joue trois fois par semain: à mercredi, à jeudi et à samedi. Si je sors je vais à Boelie’s ou Schutstal.

Mes couleurs préférées sont bleue et… lila (?).
Mon film préféré est DJ parce que CH est beau.
Mon/ma(?) genre de la musique préféré(e) est R&B. (ik weet niet of ik het moet laten congrueren met musique of genre, ik denk met musique dus vrl)./J’adore le R&B.
Je n’aime pas du rap parce que ce n’est pas chanter, c’est parler.
Mon groupe (musique) préférée est SP parce qu’il chanter belles chansons.
Mon idole est FT, quant il joue au fout il joue formidablement et il est beau.
J’ai un petit bloulot: Je fait du baby-sitting.
Normalement je gagne … euros.
Je voudrais devenir… parce que c’est un métier très intéressant.
J’ai aussi un petit ami, il s’appelle … il a des yeux… et des chevaux… ll est chouette et très adorable et mignon, je lui aime.
---------------

Er kunnen wat fouten in zitten, met accenten enzo, het meeste is uit mijn hoofd (ik heb korbal wel opgezocht en wat geslachten van woorden na gekeken (die ik achteraf gewoon goed had x’]).
Ik raad je aan het nog een keer door te kijken en er wat bij te bedenken.
Laat anders nog wat plaatjes zien.

Ik kon het niet laten te vertalen.
Mijn Francofiele neiging kwam even boven, en ik mag in de slow eigenlijk geen Frans praten dus uit ik het maar even hier XD

Vertel over je leukste korfbalwedstrijd en je leukste vakantie ooit met foto’s en wat je allemaal hebt gedaan. Succes in ieder geval?

Trouwens, van welk hoofdstuk+leerjaar is die Tâche finale?

http://leconjugueur.com

handige site die je miss kan gebruiken :slightly_smiling_face:

Ma cadette est irritant, elle parle beaucoup (voorbeeld) et elle fait du bruit quand je fait mes devoirs.
Mais elle est adorable aussi parce que…

@Victoire: Dankje!
@JUPITERR: Hoofdstuk 1, leerjaar 4!

Dit zijn mijn oppaskinderen: Ce sont mes enfants baby-sitter

Klopt dat zo, nee toch?