Presentatie filosofie: onderwijs discussie

Hoi!

Ik moet aanstaande vrijdag een presentatie geven van 50 minuten voor filosofie.

Heeft iemand van jullie een idee voor een onderwerp (het liefst mbt onderwijs), waar ik de filosofie van Kant (of wellicht van een andere filosoof) op kan betrekken?
En/of een (enigszins bekende) filosoof waar veel over te discussiëren is?

Het liefste heb ik iets waar mensen een uitgesproken mening over (kunnen) hebben, zodat er een discussie op gang komt en ik zelf niet zoveel hoef te zeggen, maar ik heb eerlijk gezegd echt geen idee wel onderwerp ik dan zou moeten kiezen haha. Misschien hebben jullie een idee? (:

Ik zou het echt niet weten, want ik ben echt zo filosofisch ingesteld als een walnoot, maar wat een lange presentatie trouwens 50 minuten?

uhm Kant…

Ik weet niet, maar als een tegenargument op het leenstelsel kan je zeggen dat de overheid altijd aan het einde van die reclames zegt: “let op! Geld lenen kost geld” Alleen zeggen zij nu dat wij moeten lenen, terwijl hun filosofie dus is dat lenen niet goed is? En dan zou je het kunnen betrekken op Kant die zegt dat je van iets alleen een algemene regel mag maken als je het ook echt wilt. (Dus zeggen dat geld lenen geld kost, omdat je niet wil dat heel Nederland gaat lenen en daarna verlangen dat elke student gaat lenen)
succes!