Presentatie Engels

Hee meiden!

Binnenkort moet ik voor Engels een presentatie geven, wat alleen mag gaan over een Engels/Amerikaans onderwerp.
Het mogen geen bands, schrijvers, tv-series etc. zijn.
Maar ik kom er echt niet over uit welk onderwerp ik moet kiezen.
Het liefst neem ik een onderwerp waar een klas ook echt geïnteresseerd naar kan luisteren.

Misschien een suffe vraag, maar heeft iemand misschien ideeën of tips?
Alvast bedankt :flushed:

Houdt het over de koningin van Engeland. Altijd leuk.

Ik heb het een keer over Princess Diana gedaan.
Ook erg interessant

Anders neem je bijvoorbeeld een combinatie… Neem een onderwerp en bekijk het zowel vanuit de amerikaanse als de engels/britse invalshoek? Misschien wel interessant?

Of over de hele familie, alles is mogelijk.

Cultuurverschillen tussen de VS en Engeland?

Henry VIII

heksenjachten?
Hoe lang moet je presentatie eigenlijk zijn?

Misschien een van deze?

-Feestdagen (Thanksgiving, Halloween ect?)
-Inderdaad ook wat hierboven is neer gezet: Cultuur verschillen
-1 World trade center
-Bezienswaardigheden (Ja ik weet er niet echt een woord voor, maar zoiets als het Vrijheidsbeeld en de Big Ben zoiets)
-Baseball, Rugby

Sorry kan nu niet echt meer op ideeën komen…

Bedankt voor alle reacties! Hier kan ik zeker wat mee :slightly_smiling_face:
De presentatie moet in totaal minimaal 10 minuten duren.

kerst!!!

:grinning: ja deze, daar praat je wel 10 minuten mee vol, nog wel langer

Wij kregen zelf een onderwerpen lijst, met verschillenden feestdagen; Halloween, Bonfire night bepaalde landen, en ook dingen zoals high tea, en mensen zoals William Shakespeare (ofzo) king Henry? VIII, een koninging ofzo, Kate and William

Kies anders een band/artiest die je leuk vindt en toevallig daarvandaan komt?

Kusje

Titanic?

Ik heb het zowel over Franklin D. Roosevelt als over princess Diana gedaan, allebei erg leuk!

Wat misschien ook wel interessant is is een bekende Engelse misdadiger, zoals bijvoorbeeld het verhaal van Donald Neilson and Lesley Whittle.

Of Michael Fagan, die heeft ingebroken bij de koningin en is toen naast dr bed gaan zitten chillen. :grinning_face_with_smiling_eyes: