Presentatie anorexia.

Hallo!

Ik doe voor school een presentatie over anorexia, waarbij op het laatst ook een discussie moet worden gehouden. Nou hebben wij de volgende stelling: Mensen met anorexia moeten onder dwang opgenomen worden.
Ik ben er echter niet helemaal zeker van hoe dat in Nederland zit, ik vind ook niet echt een duidelijk antwoord op internet. Ik vraag me dus af, of er in Nederland zoiets als een dwangopname bestaat voor anorexia patiënten, of dat de patiënt altijd moet instemmen met een opname of behandeling.

Alvast bedankt.

(Dit staat ook al bij de categorie school, maar ik vind het hier ook wel passen)

Volgens mij moeten ze zelf altijd toestemming geven en wanneer ze jonger zijn dan 12 (dacht ik) mogen ouders voor ze beslissen.

Oke, dankjewel.
Zijn er nog meer mensen die hier iets over weten?

http://www.depers.nl/binn…r-dwang-bij-anorexia.html

dat is een beetje een artikel erover, dus ik denk nog niet da ze onder dwang opgenomen worden…

Ja zulke artikelen heb ik ook gelezen, maar die zijn niet echt recent. Wel bedankt voor je moeite! Alleen ik wil er echt zeker van zijn, aangezien het een SE presentatie is.

ooh jaa ik zie de datum nu pas (:
nog veel succes!

up

volgens mij zit het als volgt:

wanneer iemand zichzelf zodanig heeft uitgehongerd dat hij/zij in het ziekenhuis belandt, krijgt hij/zij sondevoeding net zolang tot die persoon (een beetje) is hersteld. (dit kun je dus zien als dwangopname) verder bestaat er in Nederland niet zoiets als dwangopname. Anorexia is namelijk een geestelijke ziekte. Als de patiënt zelf niet beter wilt worden, zal de behandeling ook geen effect hebben. Het is dus nutteloos om mensen onder dwang opgenomen te laten worden.

Dank je wel! Verder iemand nog een site waar het duidelijk op staat? Of iemand die het zeker weet.

misschien kan je op www.proudtobeme.nl eens rondkijken… x

Die site ken ik wel! Zal er nog is goed rond kijken. Bedankt.

Er bestaat wel dwang opname :wink:
Maar dat heb ik al in je andere topic neergezet

Ja, Thanks!