Premenstruele eetbuien ZUCHT

Hebben jullie dat ook? Ik probeer altijd goed op mijn gewicht te letten en goed te eten en te sporten. Maar ongeveer een week voor mijn menstruatie zwel ik op (vocht) en als dat niet genoeg is begin ik ook te vreten als een varken! Wat ik ook een en hoeveel ik ook eet…ik zit niet vol en ik smacht naar meer, meer, méér voedsel. Ik kan zo 10 boterhammen met pindakaas naar binnen werken! Terwijl ik dat normaal nooit heb. Ik haat het dat ik dan alles ga eten dat los en vast zit, want ik moet weer meer moeite doen om al dat extra vet kwijt te raken en soms lukt dat niet en kom ik dus aan. Het extra vocht en dat opgeblazen gevoel vind ik minder erg want dat raak ik wel kwijt…maar die extra vetjes raak ik minder snel kwijt!

Herkennen jullie dit? Ik vroeg me af wat jullie dan doen of eten? Ik denk erover om voortaan een fles van 0,5 tot 1L water bij de hand te hebben en dat op te drinken en als ik nog niet vol zit drink ik nog 1L water! Maar als ik van 10 boterhammen niet vol zit vraag ik me af of ik van water vol zal zitten…het is het proberen waard.

En natuurlijk kan ik ook proberen om sterker te zijn en gewoon niet toe te geven aan mijn vreetlust :p.

Ja, herkenbaar…ik heb er ook nog geen oplossing voor. :confused:

Ik herken het, bij mij is het niet door honger maar idd door eetlust. En ik grijp dan vooral naar chocolade. Ik heb nu een gezonde levensstijl aangenomen, maar ik vind ongesteld zijn nog altijd kut aangezien het dan 10000x moeilijker is om me in te houden…

herkenbaar veel ongezond ik probeer het juist gezond maar het lukt maar niet aan te houden
heel veel succes om toch uitvinden om gezonder te gaan eten

Herkenbaar…

Ik probeer in plaats van te vreten, alpro soya te drinken + die puddinkjes te eten. Ik weet niet of ze het in Nederland ook hebben, maar ik vind het echt een aanrader omdat het goed vult, weinig calorieen heeft en ook nog redelijk gezond is. En lekker! Vooral de chocoladevariant. Misschien leuk om eens uit te proberen. :slightly_smiling_face:

Ik zal het proberen. Ik wil echt van die eetbuien af. Zoals hierboven iemand al zei: ik wil een gezonde levensstijl aanhouden en dat lukt me wel. Behalve als ik weer ongesteld moet worden :frowning_face: en dat is zonde, ik kom telkens aan. Als ik in een maand 2-3kg afval kom ik weer 1kg aan en ook echt in vet niet in vocht. In vocht kom ik 2-3kg aan maar die raak ik wel kwijt.

herkenbaar, misschien kun je in plaats van ongezonde dingen, wat gezondere dingen eten zoals yoghurt en fruit? :slightly_smiling_face:

Ik pak altijd van die zoete kauwgomballen. Zit wel wat suiker in maar daardoor verminderd mijn eetlust wel en je kauwt tenminste ergens op. c: En veel water drinken… ik zit zelf ook op kamers dus ik koop gewoon alleen ‘gezonde’ dingen en geen zakken chips zodat ik ook niks kan pakken. Maar dat zal niet voor iedereen een optie zijn, vooral niet als je nog thuis woont en je moeder ook wel van chocolade houdt. xD

Ik herken het ook, ik wil dan ook echt zoveel mogelijk chocola, chips, koekjes en cake eten… :S En dan is het echt super lastig om het tegen te houden, terwijl ik dat anders niet heb. :s

Ik heb dat ook, zo’n 3,5 week voor ik ongesteld word, en tijdens mijn menstruatie heb ik het ook

Dat heb ik altijd!

Erg herkenbaar! Ik heb dan altijd zin in eten & vooral in chocolade. Maar een goede tip is, als je zin in eten hebt pak dan iets van groente of fruit, gezond en je hebt iets te eten!

ik herken dit zo erg, nadat ik zo’n eetbui heb gehad kan ik mezelf echt wel voor mn hoofd slaan.

Ik heb misschien wel een tip voor je. Ik stel het dan altijd zo lang mogelijk uit om iets ongezonds te gaan eten, jij hebt misschien ook het idee van ‘ik kan beter een boterham met pindakaas gaan eten dan een stuk chocola’, maar uiteindelijk loopt het zo uit de hand dat je veeel te veel boterhammen gaat eten.
Daarom denk ik dat het beter is dat je op dat moment gewoon neemt waar je zin in hebt, anders blijf je maar met dat stukje chocola in je hoofd rondlopen.
Dus dat je je er eigenlijk juist wél aan moet toegeven, maar dan met mate.

En een stuk chocola is echt niet zo slecht als 10 boterhammen met pindakaas, en even eerlijk, chocola is toch wel wat lekkerder toch?:slightly_smiling_face: