Precious

hee,
oke nou ik heb hier nog nooit een topic zelf geopend, omdat ik altijd bang was voor stomme reacties hahaha. nouja anyway, ik ga het er nu toch maar eens op wagen.

ik heb gezocht en kon hier nog geen topic over vinden, en denk dat het toch wel een topic waard is. namelijk, de film ‘Precious’. ik zag het voorstukje bij Oprah, die ook aan dit ‘project’ heeft meegewerkt.
mensen die de film ook gezien hebben, en er over willen praten? het is toch wel een heftig onderwerp, vond ik zelf dan.
trailer

wil hem wel een keer zien hoor, maar het lijkt me echt zoooo zielig:S:S:

Ik wil er wel met je mee over praten hoor! K wil die film ook graag zien.
Het lijkt me een heftige film! Alleen ik wist niet dat Oprah eraan had mee gewerkt :open_mouth:
x

Ik heb net de trailer gezien, en het lijkt me een hele interessante film. Wil ik heen (:

hahah nu klinkt het echt alsof ik mn ei kwijt wilde, zo bedoelde ik het eigenlijk niet. maareuhm, oprah die is executive producer ( noem je dat zo? ) en Lenny Kravitz heeft er ook nog een rolletje in, net als Mariah Carey ( maar je herkent haar helemaal niet terug! )

Je herkent haar niet, omdat ze is make-up loos. ze ziet er ouder uit!
maar nu moet gaan . doeeei x

Ik heb hem vorige week gezien!
En Mariah herken je wel hoor, maar ze is echt… lelijk.
Lenny herken je bijna niet!

Maar het is zo’n goede film, je moet hem echt kijken.
Het had echt heel de zaal te pakken, er zaten een aantal momenten die je als moeder niet kan maken tegenover je dochter (en kleindochter), heel de zaal meteen: 'ooooh!'en ‘neeee!’, handen voor het gezicht enzo :stuck_out_tongue: haha. Goed gedaan dus.
Zeker de moeite waard om te kijken.

Pff, lijkt me heftig. Maar ik zou 'm best wel willen zien!

Wat zielig voor dat meisje ( Ookal is het nep), wil hem echt wel zien!

Ik heb er al HEEL veel over gehoord, en zat bij de trailer al bijna te snotteren.

De keuze van film voor deze week (ik heb een unlimited abonnement en ga dus iedere week :slightly_smiling_face: ) was OF Precious, OF Law Abiding Citizen, maar we zijn meer in de stemming voor Citizen :’)

Maar ik ga Precious zeker nog zien, hij schijnt ongelofelijk goed te zijn.

ik ga er nog heen,
maar hij lijkt me zooo zielig… :frowning:

is hij eigenlijk al in de bios ?

waar gaat het over?

De film vertelt het verhaal van Claireece “Precious” Jones (Gabourey Sidibe), een zestienjarig Afro-Amerikaans meisje geboren in Harlem, in een keiharde omgeving. Het leven lacht haar niet bepaald toe: ze is voor de tweede keer in verwachting van haar vader. Thuis loopt ze op eieren om te vermijden dat haar moeder (Mo’Nique), een intens boze vrouw, haar mishandelt. Haar leven verandert als ze de kans krijgt over te stappen naar een alternatieve school. Daar komt ze onder de hoede van Ms. Rain (Paula Patton). Een vrouw die haar begrijpt en haar laat voelen dat ze bijzonder is en talenten heeft. Hier begint Precious haar nieuwe toekomst weg van de duisternis, de pijn en liefdeloze omgeving en neemt ze haar jonge leven in eigen hand.
bron: movie2movie.nl

Ben benieuwd!
het is volgens mij wel een tranentrekker, maar daar houd ik wel van.
hij staat als het goed is sowieso ook op de planning bij Maatschappijleer, maar ik wil hem sowieso in de bioscoop zien.

Ahh die lijkt me zooo mooi he! ik wil hem echt zien!!

Ik ben er vandaag heen geweest…

Vond het best een zielige film en sommige stukjes daar schrik je echt wel.
Vond het geen tranentrekker.
Het heeft een heel vreemd einde en af en toe in de film zijn er ook verwarrende stukjes.
In tegenstelling tot de trailer vind ik de film erg tegenvallen.

Mijn conclusie: geen aanrader.