praten over vingeren

hoi,

toen mijn vriendin hier gisteren was, lazen we een artikel over vingeren en dat dat zo fijn was. zelf ben ik trouwens net 13. we hebben toen aan elkaar toegegeven dat we dat allebei doen. praten jullie daar ook gewoon over met vriendinnen of hou je het liever voor jezelf?

Elise

ik zou daar niet met vriendinnen over praten nee.

Mijn beste vriendin is daar veel te preuts voor :’) met een andere vriendin kan ik dat wel gewoon haha

Ik heb er geen behoefte aan om daar met vriendinnen over te praten, maar goed ieder zijn ding.

Ik hoef niet te weten wat zij uitspoken. :’)

Hmmm, nee.

Ja tuurlijk!
We geven elkaar ook tips,
elkaar een handje helpen toch!

of een vingertje
:grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

ik praat er vaak met een jongen (altijd dezelfde dan hea) over eigenlijk :blush:
met vriendinnen nooit eigenlijk. ik weet niet zo waarom, maar hij is iets ouder (15) en het praat makkelijker. en het zit ook niet tussen ons in, dus als we met meer vrienden zijn enzo voelt het helemaal niet awkward.

is het verkeerd om er met een jongen over te praten op mijn leeftijd? (ik ben 14)

maar nee, nooit met vriendinnen

Als jij het niet erg vindt dat die jongen zich ondertussen aan t aftrekken is, zie ik geen problemen.

maar stiekem vind ik het nogal raar ja

^ tenzij het je vriend is natuurlijk

Als jullie je daar allebei goed bij voelen is dat helemaal niet raar hoor, als jullie daarover willen praten, vooral doen!

Ik heb hier nooit vaak met anderen over gepraat, maar zou er zelf geen problemen mee hebben, ik heb meer het idee dat de mensen met wie ik omga dat niet kunnen waarderen dus doe ik het niet :slightly_smiling_face:

Ik praat er eigenlijk alleen met mijn vriend over.

Ik heb daar wel eens over gepraat met vriendinnen, dus ik weet wel of ze het doen of niet.

Het is imo helemaal niet raar om daarover te praten. Ik praatte er eerst ook over met mijn vriendinnen.

Je hoeft er niet met elkaar over te praten om te weten dat je het toch wel doet. [En als je het niet doet, ook prima, hoef je het me ook niet te vertellen.] Vraag wel eens naar vriendinnen met relaties/scharrels of 't leuk was, zeg maar :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tis niet dat we helemaal in de details en zo erover praten, maar we praten er wel over. Het is ook niet vreemd om het er over te hebben met je vriendinnen. Maar je moet het nooit als belangrijkste gespreksonderwerp nemen :stuck_out_tongue:
Jongens praten ook over hoe ze masturberen

Ik praat er wel eens over ja haha.