praten met meisje over eetstoornis

Ik heb een meisje leren kennen, ken haar niet persoonlijk alleen via whats’app en hyves (ja hyves ja;p was alleen voor iets belangrijks)
maar zij komt er de laatste tijd mee dat ze problemen heeft. toen heeft ze me verteld dat ze een eetstoornis heeft, al 2.5 jaar lang. Dit wisten haar ouders en vriendinnen ook wel maar nu denken ze dat het over is.
Ik wil er heel graag met haar over praten enzo, maar ik ken verder niemand persoonlijk die het ook heeft. Dus weet ik niet zo goed wat ik allemaal precies moet zeggen en ik wil niet de verkeerde dingen zeggen…

iemand tips?:slightly_smiling_face:
sorry als hier al een topic over was, maar ik wil echt gewoon graag antwoord hierop…

Super lief dat je haar wilt helpen! Probeer haar te steunen, houd in gedachten dat anorexia (ik neem aan dat je dat bedoelt met ‘een eetstoornis’) een psychische ziekte is, dus niet iets wat zij zelf heeft gewild of waar ze zelf voor heeft gezorgd. Ik denk dat je verder niet veel meer kan doen dan naar haar te luisteren en haar te steunen. Tuurlijk kan je proberen haar naar een kliniek te laten gaan, maar ik denk dat dat héél moeilijk wordt aangezien je haar niet persoonlijk kent en je haar dus ook niet persoonlijk kan aansporen.

Het belangrijkste is dat je er voor haar bent. Dat ze weet dat er iemand voor is no matter what. Dat is echt heel belangrijk en meer kan je eigenlijk niet doen.

bedankt meiden! kan er zeker iets mee

Er voor haar zijn en probeer haar niet heel erg fanatiek of gewoon niet over te halen om te stoppen met afvallen, daar help je haar namelijk niet echt mee :grin:
Echt super lief dat je haar wil helpen!

er voor haar zijn en haar steunen. meer kun je denk ik niet doen. wel heel lief van je dat je haar wilt helpen.