praten met een jongen

hallo,

ik ben al even verliefd op een jongen van 16 jaar, zelf ben ik 13 (wordt eind november 14)
zelf praten we bijna nooit tegen elkaar, hij komt goed overeen met mijn zus (19) en mijn broer (21) dus soms is hij bij ons thuis en het enigste wat ik dan (durf) zeg(gen) is : “hey” en dat is dan ook het enigste dat hij tegen mij zegt. ik wil proberen meer te praten met hen maar ik weet echt niet hoe ik dat doe zonder te “opdringerig” op te komen iemand tips voor mij?
we kende elkaar al van toen we klein waren en toen was ik altijd het buiten beentje, inplaats van te zitten treuren in een hoekje was ik altijd het spring in het veld. waardoor veel mensen me “raar” ik weet niet als hij dat ook vind van mij, maar zo weten jullie dat ook

Groetjes, HorseGirl

Wees gewoon heel nongalant, natuurlijk makkelijker om te zeggen dan het te doen :s. Btw ben ik precies zoals jou; erg druk. Some love it, some hate it.
#dontcare . Wees echt helemaal jezelf! Als dat erg moeilijk is praat dan eerst gewoon samen met je broer zus enz. en later gesprekken zelf beginnen. Misschien helpt het om in te beelden dat die jongen jou bff is, dan komt het natuurlijke reageren vanzelf.

Om echt een beetje te laten zien dat je hem erg leuk vind kunnen deze tips je misschien wel helpen:

• Raak hem vaker “per ongeluk” aan. doet dit dan niet de hele avond, dat is een beetje vreemd.
    • Flirt met hem! -als je dat durft, want ik snap het wel als je dat een beetje eng vind-
    • Misschien klinkt het een beetje vreemd, maar je kan vragen aan je zus -als jullie een beetje een goede band hebben- of ze is een keer zomaar uit het niets -als jij er niet bent- zegt dat ze “denkt” dat jij verliefd op hem bent. Als het uiteindelijk blijkt dat hij je niet leuk vind kan je altijd nog zeggen dat het niet zo is en/of dat je zus maar een grapje maakte.

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee kan helpen!
Xleonie

Ik weet niet of je zus en broer het zullen waarderen als je een relatie zou krijgen met een van hun vrienden.

Boeien :’)

Als ze verliefd zijn gun je hun dat toch gewoon en wie zegt dat het iets wordt. Ik ben het hier niet mee eens en zou het mijn broer gunnen als het serieus is. Maar oke, niet iedereen denkt dus zo.

OT : Als hij bij je thuis komt, kan je denk ik gewoon met hem praten zonder dat hij direct iets vermoed. Dus als ik jou was zou ik met hem praten en situaties creëren waar je met zn tweeën dingen kan doen zoals playstation spelen of iets anders.

ik heb een vriendin van 19 jaar dus alé ze heeft dezelfde hobby als ik en we praten er heel vaak over, sinds kort heeft mijn broer ook een relatie met haar, lijkt raar voorbeeld maar ik kan ook zeggen dat ik het niet wil.

bedankt voor de tips!

ja druk ben ik wel XD jammer genoeg zijn enkel de ook drukke mensen die me tot nu toe leuk vinden, de andere vinden me nogal abnormaal, ik ben eerder het Yolo type, A little bit Crazy :grinning: bedankt voor de tips!

Als ze ergens zitten, pak bijvoorbeeld iets te drinken en vraag of zij ook iets willen etc.

dat is slim bedacht :slightly_smiling_face: ga ik zeker proberen!

sorry voor de dubbelpost maar wou dit eens zeggen:

we hebben elkaar nu op Facebook beter dan helemaal niets!