Praten is moeilijk...

Waarom is het zo moeilijk om te praten over wat jíj vind. Het is nu al half uit met mijn vriend omdat ik eigeniljk niks meer voelde, en hij ook vond dat er wat veranderd is. Maar morgen gaan we praten, en komt hij bij mij. Ik weet al dat t precies gaat zoals het altijd gaat. Ik durf niet te zeggen wat ik vind en ik moet waarschijnlijk janken.

Iemand tips? Om rustig te blijven enzo?

uhm. zowieso rustig adem blijven halen.
en echt eerlijk zeggen wat jíj vindt, en je niet om laten praten door je vriend.
of niet proberen te huilen, want ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is.

Ja dat is het hem juist, er is eigenlijk niks aan de hand, maar als ik iets met emoties moet vertellen zegmaar dan moet ik huilen. En dat het uit is moet ik dan ook wel om huilen eigenlijk, terwijl het grotendeels mijn eigen schuld is…

Als het jou schuld is, moet je excuses aanbieden. En als je dan moet huilen geeft dat toch niets?
En als je hem nog leuk vindt, moet je dat tegen hem zeggen!
Ik hoop voor je dat het goed komt.
x.

Ik zal het even uitleggen want ik wil eigenlijk ook wel dat het over is, maar ik kan gewoon nooit over iets praten. En dat is mijn probleem, ik doe zo mijn best om niet te janken, want jaa ik ben een jankerd, dat er geen woord uit mij kan komen…
En het is mijn schuld omdat ik op vakantie als een blok voor iemand ben gevallen… Dat gaat nooit wat worden, ik zal hem ook nooit meer weer zien, maar ik ben wel voor m gevallen. Best vervelend allemaal,m aar het komt erop neer dat ik niet meer verliefd ben op mijn huidige vriend.
Zie wel hoe het morgen loopt…

Als je niet meer verliefd bent, moet je dat eerlijk zeggen. En je excuses aanbieden voor je vriend, voor wat er op vakantie is gebeurd. Want dat is natuurlijk ook niet leuk voor hem.
Maar dat je moet huilen, zal je vriend vast wel begrijpen.
x

je kan misschien wat je wil zeggen ook op een papiertje schrijven, dan hoef je hem alleen uit te leggen dat het echt is wat je voelt maar dat je van tevoren al wist dat je het niet onder woorden zou kunnen brengen. je kan dan alles oplezen van je papiertje maar misschien weet je het na de eerste 2 zinnen al ofzo. (:

Dat is wel een goed idee van Smushi.
of je denkt van tevoren al wat je wilt zeggen, en studeert dit goed in.
dan kan je uit je woorden komen.

Dat van dat papiertje is wel een idee! Denk dat ik dat ga doen… iig bedankt! Hoop dat hij beetje goed reageert. Het komt trouwens ook een beetje van zijn kant, want hij voelde ook dat er wat veranderd was enzo, maar toch tis wel kut dat het zo moet lopen.

of je geeft het briefje, met de uitleg dat je niet uit je woorden kan komen.