Praten; in ogen kijken?

Wat doen jullie als je met iemand praat; kijk je diegene het hele gesprek recht in de ogen of kijk je een beetje om je heen, af een toe naar diegene en dan weer weg?

Ik kijk bijna nooit recht in iemands ogen omdat ik dat niet durf. Klinkt heel raar, maar ik vind het zo staar-achtig staan. Terwijl ik het wel fijn vind als iemand mij recht aankijkt terwijl hij/zij tegen me praat. Tenzij het een leraar is, haha. xd

Alleen als het serieus is en ernstig, dan kijk ik diegene recht aan, anders gewoon ook wel eens om me heen, ligt vooral aan waar het gesprek plaats vind. in de stad of als je aan het chille bent op je kamer…

Dat had ik ook. Om precies dezelfde reden als jij.
Maar bij sommige opmerkingen kijk ik wel omhoog of opzij.

haha, ik kijk mensen eigenlijk altijd wel aan, behalve op de fiets/lopend niet… Ik vind het niet eng ofzo…

ik kijk meestal niet recht in de ogen, vind ik inderdaad ongemakkelijk xD of nouja, nu ik erover nadenk weet ik het eigenlijk niet whaha

en als een leraar iets uitlegt bij mn tafel kijk ik steeds van de leraar, naar mn tafel dan weer naar de leraar :’)

Ik heb de laatste tijd dat ik me dood erger aan mensen in hun ogen kijken, omdat ik dan opeens door heb dat ik maar naar 1 oog kijk.
Maar ik doe het gewoon een beetje afwisselend… Hangt ervanaf.

Ik kijk de mensen ook wel altijd recht in de ogen aan, tenzij het op de fiets is ofzoo. Maar ik had het vroeger ook heel vaak.

Ik ga altijd aan mijn ring zitten draaien of 1 arm vastpakken zodat ik even niet die ander aan hoef te kijken…
Soms luister ik niet eens meer omdat ik me druk maak om het aankijken of niet aankijken.

meestal vind ik dat ook eng!

maar bij serieuze situaties doe ik het wel… ik kreeg vroeger altijd de tip om zegmaar naar het neusbot tussen je ogen te kijken, dan lijkt het alsof je diegene in de ogen kijkt maar dan minder starend

Over het algemeen kijk ik degene die praat wel aan ja, omdat ik dat gewoon heb aangeleerd gekregen als ‘beleefd’
alleen op de fiets etc niet XD

Hangt er van af waar ik praat en waarover. Als het sirieus is kijk ik meestal wel recht in die ogen. Maar als het bijv in de kantine is en het gaat over troep niet echt.

Idd. Heb ik zo vaak, dan op een gegeven moment volg ik het gesprek niet meer, omdat ik me concentreer op 1 oog, en merk ik dat ik dat ik niet in beide ogen kan kijkn. :grinning_face_with_smiling_eyes:

ik weet ook nooit waar ik moet kijken…

JA! En dan denk ik, zou diegene nou zien dat ik maar naar 1 oog kijk… :face_with_raised_eyebrow:

af en toe naar diegene en dan even ergens anders heenkijken xd

Ik zou t niet weten eigenlijk

Ligt er bij mij aan met wie ik praat. Een leraar kijk ik niet echt in zijn/haar ogen als die bijvoorbeeld iets uitlegt ofzo, vind ik gewoon ongemakkelijk :'d Maar andere mensen wel, want verder heb ik er helemaal geen moeite mee.

Meestal kijk ik mensen wel in de ogen. Maar sommige hebben zo’n blik, dat het net lijkt of ze door je heen kijken ofzo. Dan kijk ik liever weg, haha

ik meestal niet

Als ik erop let doe ik het meestal niet,
dan voelt het opeens heel onnatuurlijk enzo.