Praktijkexamenstress

Ik heb hulp nodig. Ik heb veel dingen meegemaakt en ben daardoor nogal een emotioneel persoon. Dingen komen bij mij harder aan dan bij de meeste mensen. Daarom heb ik het gevoel geen begrip te krijgen. Het probleem is dat ik scooter wil rijden. Dit heeft veel redenen en het zou mijn leven ontzettend veel makkelijker maken. Zo gezegd zo gedaan. Theorie ging goed, maar hiervoor was ik zo ziek dat ik die ochtend niets anders gedaan heb dan overgeven van de stress. Toen kwam praktijk, zelfde verhaal, maar ik zakte. Nu moet ik opnieuw op gaan, ik heb al een scooter. Nu ben ik er zo ontzettend bang voor geworden. Ik word al misselijk als ik er aan denk daardoor maak ik constant domme fouten.
Ik weet niet precies waarom ik dit post, meer omdat ik mijn verhaal kwijt moet denk ik. Heeft iemand ook last van zulke extreme stress? Wat doen jullie hiertegen?

Yep, ik voldoe hier aan. Ik ben echt altijd een week ziek voor een toets,
ga de ochtend ervoor minimaal 4x over m’n nek. En vooral niet de koorts vergeten die erbij komt.
Wat ik er tegen doe? Huilen! Haha.

Nee, ik heb laatst van valdispert stressmomenten pillen gekocht en die werken echt goed.
Had hiervoor ook verschillende valdispert spullen maar dat werkte voor geen zak. Dus wie weet is dit ook wat voor jou. geen reclame toch?

Wat ontzettend fijn te horen dat ik niet de enige ben :slightly_smiling_face: Wat vervelend… Ik snap je volledig. Voor mijn examen heb ik pilletjes van de dokter, maar dat neemt niet weg dat ik gewoon te bang ben het examen in te plannen. Terwijl ik wel het idee heb het te kunnen, maar ik ben gevallen door de regen. dat werkt wel een beetje tegen op mijn zelfvertrouwen.

.

Het is iets waar je voor de rest van je leven wat aan hebt en je zal super trots zijn als je het haalt. Haal je het niet, dan stopt de aarde niet met draaien. En dat vallen in de regen was gewoon onwijs dikke pech, maar weet je hoe vaak je als kind gevallen bent toen je leerde lopen :wink: .

Haha ik praat nu echt alsof ik het allemaal heel makkelijk vind, dus begrijp me niet verkeerd…

Ha, die vergelijking vind ik leuk. Vallen en opstaan. Als kind kapte ik er ook niet mee omdat het pijn deed. Bedankt, dit zet dingen wel een beetje in perspectief :slightly_smiling_face:

Ik begrijp helemaal wat je meemaakt! ik had precies hetzelfde, maar dan voor mijn praktijkexamen voor auto… De eerste 2 keer ben ik daarom ook gezakt omdat ik door de stress domme fouten ging maken. Ik had gelukkig een hele lieve rijinstructeur die me altijd steunde, en steeds beter met mijn stress om kon gaan… Hij stelde voor om een faalangstexamen te doen, dit heb ik uiteindelijk niet gedaan, omdat ik dat zelf niet wilde, maar achteraf was het wel beter geweest…
misschien is er ook zoiets als een faalangstexamen voor je scooter? ik heb hier geen ervaring mee, maar dit blijkt ‘makkelijker’ te zijn voor mensen met zoveel stress…

Ik heb hier gelukkig geen last van maar ik wens je wel heel veel succes :wink: