Praktijkexamen tekenen 2013

Hoi mensen,

Aanstaande maandag en dinsdag starten de praktijkexamens van tekenen (vmbo-t, ik weet niet of ze dan ook voor andere niveaus beginnen). We hebben inzagen gehad omdat je thuis ook voorbereidend werk moet doen, zoals bijvoorbeeld een moodboard en een collage maken. We moeten ons breed oriënteren en minimaal 4 ideeën bedenken. Het thema van dit jaar is ‘onderweg’.

Mijn vraag aan jullie is dus: hebben jullie nog suggesties? Het mag best diepzinnig zijn, dat is juist goed. Een auto tekenen is te simpel en wordt niet goedgekeurd.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie nog leuke ideetjes hebben. De mensen die dit examen hebben zullen je dankbaar zijn (:

@Impolite.
Ja ik zat ook te denken aan een levensweg, maar ik weet nog niet hoe ik het dan wil uitbeelden. Ik zal zo even naar dat liedje luisteren, bedankt! :slightly_smiling_face:

Ja, een levensweg of levensfases.

Wij hadden dat thema op school ook :slightly_smiling_face:

Onderweg naar iets waar je toe werkt idd, net als Impolite zegt. Hierbij kun je ook onderweg naar de hemel/hel denken?

-Onderweg naar de top (In sport, werk etc.)
-Onderweg naar je droom
-Onderweg in het leven (van geboorte tot dood)
& een hele idiote (ik denk dat deze niet goed is, maar ik zeg m toch) De opdracht bekijken door de ogen van een Autist, dus wat is er letterlijk onder een weg. Hier kun je ook wel weer creatief in zijn. (misschien leven er kabouters onder de weg? ;p)

Misschien is dit heel vreemd, maar iedereen heeft het hier over onderweg, waar je naartoe gaat. Mijn eerste gedachte is echter: onderweg, wat je achterlaat. Daar kun je ook een heleboel mee doen.

een weg met belangrijke gebeurtenissen in het leven in de toekomst zoals een pas getrouwd stel, een baby bedje

Iedereen bedankt voor jullie ideeën! Meer ideetjes zijn altijd welkom! :grinning: