praktijkexamen scooter uitgesteld

Vanmorgen hoorde ik op de radio dat het praktijkexamen voor de scooter wordt uitgesteld naar maar 2010. Dus ik was zo blij want ik ben 3 februari jarig! En mijn moeder heeft het ook op de tv gezien en ik zag dat het ook in de krant stond. Alleen op de site van het CBR stond weer dit:

Vanochtend verscheen het bericht in de media dat het bromfietspraktijkexamen wordt uitgesteld naar maart 2010. Het CBR kan dat op dit moment niet bevestigen. De minister zal binnenkort de Tweede Kamer per brief informeren over de definitieve invoeringsdatum. Ook zal de minister nadere mededelingen doen over het examentarief en de aantekening `automaat` op het bromfietsrijbewijs. Pas als de brief is verstuurd kan het CBR, de klanten, medewerkers en de branche informeren. Zowel CBR als de rijschoolbranche waren overigens met de voorbereidingen klaar voor invoering op 1 januari 2010. Het eerste praktijkexamen stond gepland op 18 januari 2010.

Dus weet iemand er meer over? Het is heel belangrijk voor me, en waarschijnlijk voor meer mensen!

Upjeeeee!

geen idee denk dat het cbr wel gelijk heb…:open_mouth:

welke radio hoorde je dat dan?

o dat wil ik ook wel weten!
ik hoop dat iemand het weet :astonished:

ik zag het ook op tv…ik hoop echt dat het zo is, want ik twijfel al heel lang of ik nou voor mn certi zal gaan of niet !

stond ook in de telegraaf
vind het vreemd dat ze zo tegenstrijdig zijn;)

margoed denk dat het afwachten is wie gelijk heeft?

ik heb gehoord 1 maart.

Praktijkexamen brommers uitgesteld door Jouke Schaafsma en Edwin Timmer
BUNNIK - Tot woede van de verkeersscholen wordt het praktijkexamen voor bromfietsers opnieuw met zeker enkele maanden uitgesteld. De rijschoolhouders ergeren zich eraan dat zij weer maandenlang in onzekerheid worden gelaten.

Een woordvoerster van minister Eurlings (Verkeer) bevestigt het uitstel. Ondertussen werken rijscholen met man en macht aan de voorbereiding en melden leerlingen zich volop aan voor lessen per 1 januari.

Die lessen moeten worden uitgesteld. „Het brommerexamen start wellicht nog in het eerste kwartaal van 2010”, zegt de woordvoerster. Bijna een jaar geleden stelde minister Eurlings nog dat het brommerexamen op 1 januari 2010 zou starten. In de huidige situatie is alleen een theorieexamen nodig.

„Wij zijn er wel klaar voor. De reclamecampagne is geregeld, de lessen staan gepland, de brommers zijn aangeschaft. Maar nu kan ik de hele zaak dus afblazen. Al die leerlingen bellen dat het niet doorgaat”, zegt Theo Vuyk van verkeersschool Fly-over in Den Haag.

Branchevereniging Bovag bevestigt de geluiden. „Het is erg teleurstellend. Het staat weer maanden stil”, zegt woordvoerder Paul de Waal. „Dit terwijl rijscholen er helemaal klaar voor zijn. Dit is slecht voor de jongeren, voor de markt, voor iedereen.”

„Rijschoolhouders worden ze spoedig mogelijk ingelicht”, aldus het ministerie van Verkeer. Eurlings komt mogelijk nog deze week met een brief naar de Tweede Kamer, waarin hij ook zal uitleggen of de examenprijs van 99 euro nog omlaag kan.

Dat er vertraging in het proces zat, werd Bovag al eerder duidelijk. De Tweede Kamer behandelde het voorstel pas vorige maand, waarna de Raad van State zich over de wet kon buigen. De branche heeft ondanks het uitdrukkelijke verzoek nog steeds geen antwoord op twee vragen.

„We willen weten of straks vier leerlingen per les als norm wordt gesteld om de kosten te drukken of dat per tweetal de grens wordt. Met vier blagen op de brommer de weg op, lijkt ons namelijk onverstandig”, zegt De Waal. Ook is niet duidelijk of er onderscheid komt tussen een automaat en handgeschakelde brommer. Bovag vindt dat onderscheid niet nodig is.

volgens mij is het dus wel zeker, dat het na een januari is!

Ik hoop voor je dat het niet in begin maart is, dan zou jij het dan kunnen doen
als ik jou was zou ik gewoon vast inschrijven als dat kan!
kan gewoon via internet.

ik hoorde mei 2010

Omg ik hoop het zo he! Ik ben namelijk 26 februari jarig en ik wil zo graag een scooter.

waar heb jij gehoord dat het is verplaatst naar mei 2010?
En je moet maar is op google praktijkexamen uitgesteld intikken. Elke site zegt dat het is uitgesteld tot maart 2010! Dus ik denk wel dat het waar is. Alleen het CBR nog niet helemaal. Maar nu ze dit hebben gezegd kunnen ze niet ineens zeggen dat het gewoon in januari of februari ingaat toch?

en ik las 3 maart…

ik wil me vast inschrijven, niet dat je dadelijk pas in maart het rijbewijs hoeft te halen, en dat ik dan weer te laat ben met inschrijven en dat ik dan nog steeds zon duur rijbewijs moet gaan halen. weet iemand mischien waar je dat moet doen? want als ik het op google intyp krijg ik alleen maar van de rijscholen, met dus een rijbewijs.

https://theoriereservering.cbr.nl/

Probeer je vast in te schrijven!
Op CBR.nl kan dat heel makkelijk, vanaf 3 maanden voor dat je 16 word. Dan heb je dat vast in ieder geval! :wink: En ik heb ook gewoon overal gehoord dat het tot maart is uitgesteld!
Ik ga 10 december mijn certificaat halen, ik ben 22 november 16 geworden dus ik heb echt mazzel!
Succes!
x

Nog gefeliciteerd!

ik hoop dat het wordt uitgesteld.
ik ben 10 december jarig en dan ga ik ook meteen op.
Als ik dan zak heb ik meer tijd om het nog een keer over te doen

en ik word pas 22 september 16…

hihi ik heb hem lekker al xp