Binnenkort ga ik dus op voor me rijbewijs, ik heb nog 2 lessen te gaan (oefenlessen)
ben niet echt zenuwachtig ofzo maar ben eerder bang dat ik iets fout doe, bijvoorbeeld bij het fileparkeren, dat is namenlijk niet me sterkste onderdeel…
Hoorde namenlijk ook dat je al best snel zakt enzo
Iemand tips voor me?
ik zou gewoon op Google tips lezen over de dingen die je lastiger vind. En misschien wil je vader/moeder/broer/zus een keer met je gaan oefenen in de auto.
Ja ik ben sowieso al weze oefenen met me moeder/vader maar wij hebben een range rover en ik les normaal altijd in een golf 4 dus dat is wel heel anders
Bij het fileparkeren is het belangrijk dat je goed kijkt, als je een beetje scheef staat is dat lang niet zo erg dan dat je een fietser niet hebt gezien. Overigens is kijken echt iets waar je op moet letten. Ik ben al 3 keer gezakt dus ik hoop dat jij het beter doet. Succes!
Inderdaad, véél kijken, maar dat heeft je rij instructeur ook vast verteld, die van mij hamert er al op sinds het begin.
Bij fileparkeren moet je gewoon rustig aan doen en op de goeie punten insturen die je geleerd hebt. Je hebt alle tijd dus neem die tijd ook.
Het komt vast goed.
Bedankt allemaal!
En wees besluitvaardig! Niet te veel twijfelen tijdens het rijden.
Daar ben ik namelijk op gezakt de eerste keer <_< . Over maandje nog een keer proberen.
En de rit hoeft niet perfect te gaan! Als je een keer een foutje maakt is dat echt niet erg. Gewoon doorrijden als er iets gebeurt, die examinator kijkt naar het geheel.
Rennen… zo hard je kan… Niet achterom kijken…
xD *oké flauw*
Gewoon rustig blijven en bijvoorbeeld ademhalingsoefeningen doen. Ze kalmeren enorm. Als je kalm bent lukt het zeker. . Je kan ook R en L op je handen schrijven (links en rechts), bij verstrooide momenten kan je even naar je handen kijken. En zeker nooit in de ogen van de examinator kijken, je gaat je gaan fixeren op die persoon.
Succes! x
is niet zo heel moeilijk hoor.
Ik was de eerste keer ook geslaagd, ook al ging fileparkeren een beetje verkeerd.
Moest twee keer indraaien, omdat ik de eerste keer een beetje de stoep op reed.
De examinator zij dat hij me dat foutje vergaf omdat ik verder gewoon me prima en beleefd in het verkeer gedraagde, goed oplette en lekker rustig reed.
Gewoon kalm blijven. Rustig aan rijden, niet snel optrekken, bij kruispunten en dergelijke rustig de tijd nemen om te kijken en bochten lekker kalm nemen.
Als je gewoon een relaxte rijstijl hebt en goed om je heen kijkt vind een examinator het vaak wel best.