Praag

Hallo :grinning:
Ik hou mijn ‘soort van’ kleine spreekbeurt over Tsjechie.
en ik moetdaarbij ook iets over Praag vertellen.
Ik heb geen zin om alleen maar te vertellen hoeveel inwoners enzo in praag wonen , want dat vind niemand interessant om te horen :3,
maar ik wil ook wel wat over fashion en mooie straatjes ofzo of ik weet niet echt haha - in praag.
Dus vroeg ik me af… is er misschien iemand van jullie ooit in Praag geweest?
Enzo ja, zou je me dan kunnen vertellen wat je ervan vond bijvoorbeeld?
Of wat je echt bij is gebleven?
dat er een hele goede sfeer was ofzo, dat er veel markten zijn …
ik heb geen idee, ik ben er nog nooit geweest haha.

Nouja, iniedergeval. alvast heel erg bedankt ! :grinning:

je kan over zo’n grote brug daaro houden . daar staan beelden waarvan een stukje goud is en als je daarover wrijft mag je wens doen.

de kerk in praag… daarop is groote klok ;een speciale weet alleen naam ff niet meer.

je heb veel souvenierwinkels en grooooote markt

ik heb ook wel fotos maar die zal k vanavond wel ff uploade
ik moet nunamelijkweg^^

Ik heb alleen dit voor je,

http://img13.imageshack.us/img13/6585/image11lun.jpg

Inwoners: 1,2 miljoen
Staatsvorm: republiek
Godsdienst: katholieken, veel niet-gelovigen
Geld: Tsjechische kroon
Tijdsverschil: geen
Taal: Tsjechisch

Praag, een kleine stad in het hard van Europa. Omdat het zo’n kleine stad is kan je het ter voet verkennen. Praag is één van de absoluut mooiste steden van Europa is en zelfs één van de best bewaarde hoofdsteden.

Praag is verdeeld in een oude en nieuwe stad. Op de oostelijke oever van de Moldau ligt Stare Mesto, de oude stad, Nove Mesto, de nieuwe stad, en Zizkov. Wie de oude stad bezoekt, heeft het gevoel in een sprookje binnen te stappen.

In Nove Mesto, de nieuwe stad lopen brede lanen en zijn er luxueuze gevels en laten mooie winkels zien dat dit het economisch hart van de stad is.

Praag zit vol met leuke restaurants (o.a. U Houbare, U Kalicha, en Country Life) In deze restaurants is het vooral worst en bier. Maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen.

Voor het nachtleven kom je in Praag ook niks tekort. Praag zit ook vol met Bars en nachtclubs.
Ook is er veel te doen en te bezoeken. Zoals het Jazzfestival wat ze hebben in Oktober. Ook kan je een bezoekje brengen aan De Praagburcht of het dansende huis.

Praag is ook ideaal om eens te gaan winkelen. In Praag zijn veel markten zoals De Praagmarkt in Holesovice. Maar ook voor de shop-liefhebbers zijn er veel warenhuizen. Zoek je wat exclusiefs? Breng dan een bezoekje aan Pavla & Olga voor Creatieve, hippe en erg Tsjechische mode.

aah, heel erg bedankt allebei ! :grinning:

Vertel maar dat de drank heel goedkoop is daar :grinning:

wij gaan met school naar praag,
maar sorry ik kan je niet helpen.
upje voor jou!

Ik ben ook in praag geweest, maar ik weet het niet meer zo goed. Ik was acht ofzo XD

Ik ben ook in Praag geweest 2 jaar geleden, het was er echt heel gezellig, vooral op die markten. De mensen daar zijn ook heel vriendelijk en ze zitten je niet de hele stad achterna voor geld ofso, dus heel leuk :wink:

Ik ben vorige zomer een dag naar Praag geweest. We reden met de auto langs Pilzen, en toen we in de buitenwijken van Praag aankwamen parkeerden we onze auto bij een gróót winkelcentrum. Daar vlakbij was een best verrot metrostation dat met het centrum verbonden was. De metro zelf was weer modern, en het station waar we uitstapten was nog moderner, met heeeeele grote roltrappen, wat erg cool om te zien is n__n
Er zijn veel oude en mooie gebouwen. Op de Karelsbrug (zo heet die geloof ik) is het erg druk, en zie je veel toeristen. Daar staan allemaal kraampjes en straatartiesten.
En verder zijn we ook nog naar Hradcany (de Praagse Burcht) geweest. Dat was ook wel mooi op zich.

Maar verder hebben we geloof ik niet veel gedaan x’]
Want de dag was zo voorbij…

Het is wel zo dat er hele moderne stukken zijn, en weer gebieden met meer ‘armoedigheid’ zeg maar. Maar dat is eigenlijk in heel Tsjechië wel vind ik.