Powder

Is het normaal dat poeder je gezicht zo droog/schilferig laat uit zien of ligt het aan mijn huid?
Hoeveel creme ik ook smeer ziet het er nog zo droog uit :frowning_face:
Bestaat er misschien iets dat helpt of een poeder dat betere resultaat geeft?

Dat heb ik ook altijd. Ik smeer veel dagcrème maar helpt niet super.
Ik zou het ook wel willen weten :slightly_smiling_face:

Misschien alleen poeder aanbrengen op je T-zone? En achteraf een fixerende spray kan ook wel helpen.

Ik weet niet waarmee jij je poeder aanbrengt, maar ik doe het met een kwast en dat werkt meestal prima. Zonder schilfers etc.
Poeder is er ook niet om heel dik mee te smeren hè. Dan moet je gewone foundation nemen.

Juist bij m’n T-zone is het heel erg.

Bij foundation heb ik ook hetzelfde, vooral rondom mijn neus :frowning_face:

Misschien een andere dagcreme zoeken die beter bij je huid past? Ziet je huid er van zichzelf al droog uit?

En heb je een al een foundation geprobeerd die wat vetter is, zoals de Photo Finish van Catrice?

Valt best mee, alleen af en toe wat kleine droge plekken maar met een beetje creme kan ik er wel mee door komen…

Ik houd eigenlijk niet van vettige producten…

Maar heb je een gecombineerde huid? Dus is je huid tegelijkertijd ook vet/glimmend? Want anders kan je best zonder poeder.

ik heb der eigenlijk geen last van, ik gebruik eerst foundation en concealer en daarna poeder ik het een beetje af met fixing powder.

Nee juist niet :astonished:
Gewoon normaal maar alleen wat droog…

Meer scrubben, misschien andere dagcrème proberen, vettere foundation gebruiken, en misschien achteraf een soort fixing spray, zodat het poederige er wat van af is?

Dus opzich kan je dan wel zonder poeder. Afpoederen is niet per se nodig, alleen als je huid gaat glimmen in de loop van de dag.

Kan je misschien beter zonder poeder aan de gang. En wat ik weleens doe ik scrubben met een tandenborstel (Wel een Soft, Medium is te hard). 1x per week. Als ik erge last heb scrub ik soms voor ik make up op doe. En wat dagcreme erbij tadaa

dat heb ik ook wel, vooral dat stukje tussen mijn wenkbrauwen zit er altijd zo raar uit dan. geen idee wat er aan te doen is, dus ik gebruik meestal gewoon heel weinig poeder, zeker op die plek.